Megérkezett a Doosan DX85R-7 minikotrója

A Doosan januárban dobta piacra a 8 tonnás DX85R-7 modellt a cég új generációs, Stage V minikotró-családjának legújabb tagjaként.

2023. február 15.

A Doosan év elején dobta piacra a 8 tonnás DX85R-7 modellt a cég új generációs, Stage V minikotró-családjának legújabb tagjaként.Kis farsöprésű felépítésével a DX85R-7 egyszerre ígér maximális teljesítményt és stabilitást, figyelemreméltó sokoldalúságot, magas szintű kényelmet a gépkezelők számára, kiváló irányíthatóságot és megbízhatóságot, valamint egyszerű kiszolgálást és karbantartást.

Azon túl, hogy a DX85R-7 a nemrég átdolgozott, masszívabb és strapabíróbb felsőváz-platformot használja, új a gémfordító munkahenger kialakítása is, így a gémszerkezet immár 60 fokban téríthető ki. Együtt a csekély fordulósugárral, mindez ideális választássá teszi az új kotrót szűk helyeken végzett munkákhoz – legyen szó építőipari felhasználásról, földmunkákról, közműépítésről, mezőgazdasági feladatokról, hulladékkezelésről, vagy bármely más alkalmazási területről. Eközben a kanál ásóerő eléri a 6,7 tonnát, a vonóerő a 6,6 tonnát, míg a menetsebesség alacsony tartományban 2,9 km/h, magas tartományban pedig 4,8 km/h.

A 2 és 10 tonna közti Doosan minikotróknak szánt új globális arculatot hordozó modellbe a gyártó saját fejlesztésű, D24 típusjelű Stage V dízelmotorja kerül 48,5 kW (65 Le) teljesítménnyel. Ennek is köszönhető, hogy a DX85R-7 üzemanyagtakarékosság szempontjából is a kategória élmezőnyébe tartozik. Alacsony fordulaton 9 százalékkal magasabb nyomatékot képes leadni, mint a korábbi DX85R-3 modell. A Stage V kibocsátási norma teljesítése érdekében a kipufogógáz-utókezelő rendszer dízel oxidációs katalizátort és részecskeszűrőt foglal magába. Utóbbit elegendő 5000 óránként tisztítani, vagyis ez a periódus 25 százalékkal lett hosszabb az elődmodellhez képest.

A gép magassága a fülketetőig több mint 2,6 méter, melyhez 2,25 méteres szélesség párosul – ebből adódóan elegendő hely állt rendelkezésre egy igazán tágas és kényelmes fülkéhez. A belső tér egy csupaüveg ajtón át közelíthető meg, ami már önmagában is jó hatással van az oldalirányú kilátásra. Ehhez társul a fülkére szerelt négy alapáras, nagy fényerejű LED-es munkalámpa.

A leeső tárgyak ellen védő szerkezet (FOPS) mellett a gépkezelő biztonságát szolgálja az alapáras tolatókamera is, míg az Around View Monitoring (AVM) elnevezésű 360 fokos kamerarendszer felár ellenében rendelhető.

Az átdolgozott hűtő-fűtő rendszer szintén a piac élvonalát képviseli: a légáram beállításához a korábbinál is több légbeömlőt kínál, többek közt rostélyok vannak az első és hátsó oszlopokon is. Emellett a beömlők mérete is nagyobb lett, ezzel biztosítható a megfelelő levegőmennyiséget, de a befúvónyílások akár el is zárhatók, csakúgy, mint egy személyautóban.

Szintén új a központi vezérlőszelep, ami a nyomásveszteség több mint 40 százaléknyi mérséklésével fokozza a teljesítményt – ezzel nem csupán az energiahatékonyság nő, de az üzemeltetési költségek is csökkennek. A szelep elhelyezkedése a karbantartási feladatokat is megkönnyíti.

Ezekkel párhuzamosan megnőtt a gép hatósugara is, ami elsősorban abból adódik, hogy a gém bekötési pontja 100 mm-rel előrébb és 50 mm-rel feljebb került. Több kialakításbeli újításnak hála, nagyobb lett az emelési kapacitás és a stabilitás is: ide tartozik a 127 mm-rel hosszabb (vagyis immár 2952 mm-es) járószerkezet, a nagyobb első-hátsó terepszöget lehetővé tevő alváz, valamint a lánctalp kétperemes futógörgői attól függetlenül, hogy a gépre gumiheveder vagy acélpapucsok kerülnek. Ugyancsak új tervezésű az 1,45 tonnás ellensúly is, melynek komoly szerepe van az egyensúly és stabilitás megőrzésében munkavégzés közben. Ami a dózer tolólapot illeti, nőtt a kotrási mélység és az emelési szög is.

A DX85R-7 karbantartása teljes egészében elvégezhető a gép mellett állva az egyszerű hozzáférést lehetővé tevő, háromrészes (középső/bal/jobb) motorfedél felnyitásával. A burkolatokra újfajta rácsozás került, ami hatékonyabban gátolja meg a szennyeződések bejutását, míg az előszűrő és a kétlépcsős légszűrő a rögzítőkapcsok oldása után könnyen eltávolítható, ami szintén a karbantartást egyszerűsíti.

A DX85R-7 minikotróhoz széria a gyártó legújabb DoosanCONNECT telemetriarendszere, ami a gép különféle érzékelőin keresztül gyűjti az adatokat.

Forrás: Doosan (Develor) Infracore Europe

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©