Már működik az új szegedi intermodális átrakóterminál

Már működik a szegedi PSP Terminál, amelyet az egykori kiskundorozsmai átrakó területén alakított ki a Petrolsped Szállítmányozási Kft. 

2024. május 10.

Már működik a szegedi PSP Terminál, amelyet az egykori kiskundorozsmai átrakó területén alakított ki a Petrolsped Szállítmányozási Kft., majdnem egymilliárd forintos beruházással - tájékoztatta a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az MTI-t.

A közlemény szerint a fejlesztés részeként újjáépítették a rakodóterület burkolatát, kamera- és rendszám-felismerő rendszert építettek ki, felújították a kereskedelmi irodát, új szervizutat nyitottak a lakott övezetek elkerülése érdekében.

A terminál elsősorban az intermodális átrakásra fókuszál, főként a dél-alföldi régióból, valamint a Szerbia és Románia felől érkező közúti áruforgalmat terelnék vasútra, amivel csökkentik a nyugat felé haladó kamionforgalmat. Daruzható és nem daruzható félpótkocsikat, valamint konténereket tudnak vasúti kocsikra rakni, mobil emelőberendezéssel.

Ezen felül ömlesztett árut - elsősorban építőanyagot - is rakodnak és szállítanak ki kamionokkal a környéken zajló építkezésekhez. A közeli ipari parkban épül fel a német Rheinmetall és a kínai BYD gyára is, ahol elektromos és a hidrogénüzemű járművek számára gyártanak majd alkatrészeket, illetve a kínai e-autómárka első európai üzeme lesz.

Egy konténer- és pótkocsiemelő már dolgozik a terminálon, és rövidesen újabb emelő- és rakodógépek érkeznek. A terminál egyszerre több mint 1200 szabványkonténer (TEU) egységet képes kezelni.

A terminál beruházója az önkormányzattal és a Magyar Közúttal együttműködve egy külön bekötőutat épített, így a kamionok rövidebb úton és a lakott területet elkerülve jutnak el az ipari parkhoz.

Kovács Attila, a terminál ügyvezető igazgatója kifejtette, jelenleg heti három vonat ömlesztett áru kirakása folyik, de júniustól egyedi kocsicsoportos konténereket is várnak, majd júliustól heti rendszerességgel konténer-irányvonatokat kezelnek. Hozzátette: a terminált az igények figyelembevételével fejlesztik tovább. Bíró Koppány Ajtony, az MLSZKSZ főtitkára hangsúlyozta, a környezetbarát intermodális fuvarozás egyre nagyobb szeletet tud kihasítani az áruszállításból, ehhez azonban sürgősen fejleszteni kell a vasúti infrastruktúrát.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Waberer’s International Nyrt. többségi tulajdonában álló, 76 alkalmazottat foglalkoztató Petrolsped Szállítmányozási Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele 2022-ben 13,112 milliárd forint volt, ami 46 százalékkal haladta meg az előző évit. A vállalkozás 2022-ben 1,348 milliárd forint adózott eredmény ért el, míg 2021-ben 421 millió forint nyeresége volt.

MTI

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©