Hazai gyártói hírek

Magyarországon fejlesztett szabadtéri digitális raktárat a Wienerberger, bővítette üzemét a Csomiép Kft., lefelé módosította eredményvárakozását a Masterplast.

2024. január 15.

Magyarországon fejlesztett ki először szabadtéri digitális raktárat a Wienerberger

A világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktárirányítási megoldását a Wienerberger - adta hírül a vállalat év elején. A beruházás forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék. Ez amellett, hogy papírmentes és időjárásálló, jelentősen felgyorsítja a kiszolgálási és a raktározási folyamatokat, valamint minimalizálja a hibalehetőséget és csökkenti a működési költségeket. A világ egyik legnagyobb tégla- és kerámia tetőcserép gyártója a pilot projekt sikere után a többi országban is tervezi bevezetni a rendszert.

Az építőiparban ma is megbízhatóan működnek a régi módszerek, de a digitalizáció betörésével megváltoztak a vásárlói igények. A vevők egyre pontosabb információt szeretnének kapni az egyes termékekről és az elérhető készletek mennyiségéről. A Békéscsabán tavaly ősszel elindított új, komplex raktárirányítási rendszer, amely az SAP Warehouse Management modulját és a Wienerberger Digital Stockyard fejlesztését ötvözi, nagy lépés a cégcsoport digitális átalakulásában. Lehetővé teszi a gyártástól a vevők kiszolgálásáig terjedő teljes folyamat digitalizálását, a raklapazonosítástól kezdve a fuvarozók személyes bejelentkezésén át egészen a kiszállításig.

Az első hónapban tapasztalt eredmények jelentős javulást mutatnak: a cserépkomissiózás 22%-kal gyorsabb lett, a nem kerámia kiegészítők összekészítése 50%-kal javult, a fordulóidő 10%-kal rövidült, míg a hibaszám jelentősen lecsökkent. Emellett az új emberek betanulási ideje két hónapról két hétre csökkent, a teljes 7 hektár alapterületű raktáron található mintegy 1000 cikk ciklikus készlet ellenőrzéséhez is kevesebb, mint 14 nap elegendő a korábbi több hónap helyett.

„A magyar menedzsment érdeme, hogy ez a fejlesztés megvalósult és az eddigi működés egyértelműen a projekt sikerességét igazolja. A központ más országaiban is érdeklődéssel figyelték a munkánkat és már többen jelezték, hogy szeretnék máshol is kiépíteni. Az ellátási lánc digitalizációjában ez egy fontos pillér volt, hogy az end-to-end folyamat teljesen átalakuljon. Büszke vagyok a csapatra, hogy a minőségi termékekhez minőségi digitális raktározási rendszer csatlakozott” – mondta Csömöri Gábor, a Wienerberger Magyarország országos raktározási vezetője.

A vállalat célja, hogy az építőiparban is élen járjon a digitalizáció területén. Ez a pilot projekt azonban nemcsak a vállalat számára jelent mérföldkövet, hanem az építőiparon belül mindenkinek, aki kültéri raktározással dolgozik, új irányokat mutathat. Emellett nagy hatással van a vásárlók kiszolgálására és a vevők elégedettségének javítására.

„A projekt elsődleges célja, hogy a digitális megoldások bevezetésével növeljük a vevői elégedettséget, csökkentsük a vásárlói reklamációk számát és a visszáru mennyiségét. A rendszer által biztosított magas pontosság és átláthatóság elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, amivel kiszolgálhatjuk a megváltozott vásárlói szokásokat. A fejlesztés egy gyorsabb, fenntarthatóbb, versenyképesebb ellátási lánc felé vezet minket” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger Magyarország marketing vezetője.

A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert. A digitalizáció a cégcsoport számára kiemelten fontos, és ez a fejlesztés egy lényeges lépést jelent egy kiváló, hosszútávon versenyképes ellátási lánc felé.

Bővítette üzemét Hódmezővásárhelyen a Csomiép Kft.

Uniós támogatással, mintegy 600 millió forintos beruházással bővítette üzemét és termelési kapacitását az építési betonelemeket készítő Csomiép Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft. - adta hírül a vállalkozás január 10-én. A 2022 elején indult és tavaly év végén befejeződött beruházás költségeiből 419,30 millió forintot fedezett feltételesen vissza nem térítendő európai uniós támogatás.

A növekvő megrendelői igények kiszolgálása érdekében a cég 2645 négyzetméteres üzemcsarnokkal bővítette telephelyét, ahol így már a legújabb technológiák alkalmazására is lehetőség nyílik. Üzembe állítottak két futódarut,  beszereztek egy új, nagy teljesítményű hídmérleget, egy új berendezést a gyártási folyamathoz elengedhetetlen magas nyomású gőz előállítására. Az új csarnokban gyártott termékek előkészítését gyorsítja meg a fejlesztés keretében vásárolt árokásó-rakodógép is.

A CSOMIÉP Beton és Meliorációs Termékgyártó Kft.-t 1989-ben alapította hat állami vállalat és két magánszemély, ma a cég magyar szakmai befektetők tulajdonában áll. Az alapításkor meghatározó tevékenységi kör, a vízrendezéshez kapcsolódó műszaki feladatok ellátása az elmúlt 35 év folyamán kibővült csatornázó elemek, út- és vasútépítési elemek, mezőgazdaságban és a környezetvédelem területén használatos előregyártott vasbeton elemek előállításával.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a 116 alkalmazottat foglalkoztató Csomiép Kft. értékesítésből származó nettó árbevétele 2022-ben meghaladta az 5 milliárd forintot, ami 47 százalékos növekedés az előző évhez képest. A vállalkozás adózott eredménye 2021-ben 453 millió, 2022-ben mintegy 644 millió forint volt.

Lefelé módosította 2023-as eredményvárakozását a Masterplast

Az építőipari piac visszaesése miatt lefelé módosította idei évre vonatkozó bevételi- és profitvárakozását a Masterplast - közölte az építőanyagokat gyártó társaság december utolsó napjaiban a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.

Közölték: a 2023-ra előzetesen előre jelzett 175 millió euróval szemben 144,7 millió euró konszolidált árbevétellel számolnak. A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) a korábban várt 8 milliós többlet helyett mintegy 2,5 millió eurós veszteséget mutathat, és az adózott eredményben is 11,5 milliós veszteséget várnak a korábbi előrejelzésben szerepelt 1 millió eurós profithoz képest. A vezetés egyedi tételként további nagyságrendileg 3,5-3,8 millió euró értékű készlet értékvesztés képzését is szükségesnek tartja az év végével.

Hangsúlyozták: a megváltozott piaci körülményekhez alkalmazkodva fokozatosan csökkentették működési költségeiket és a gyártás és a készletszint optimalizálására, valamint a hatékonyabb energiaköltség-gazdálkodásra fókuszáltak. 2023 utolsó negyedévében a szigorú költségmenedzsment és a magas áron beszerzett alapanyagok kifutása már pozitív működési eredményt vetít előre - írták.

A menedzsment várhatóan az idei második negyedévében tervezi hároméves, egyben 2024-es eredmény-előrejelzésének frissítését és erről május 14-én tájékoztatják a befektetőket. A Masterplast árbevétele 2022-ben 201,8 millió euróra nőtt a 2021-es 191,5 millió euró után, adózott eredménye ugyanebben az időszakban 15,7 millió euróra csökkent 16 millió euróról.

Forrás: MTI

Fotók: Wienerberger, Csomiép, Masterplast

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©