Quantron hidrogén meghajtású haszonjármű
2021. november 08.
A Quantron az idei NUFAM szakkiállításon – mely a haszonjármű-ipar legfontosabb rendezvénye – mutatta meg először a szakmának a Q-Light-ot, mely 3,5-4,2 tonnás, hidrogén üzemanyagcellás szállítójárműként egyedülálló Európában. A járművet az üzemanyagcellákra szakosodott AE Driven Solutions vállalattal közösen készítették el. Már bizonyított, megbízható hajtáslánc-technológiája napjainkban több mint 400 járműben teljesít szolgálatot szerte Európában. Az üzemanyagcellás Q-Light minden alkatrésze megfelel az európai biztonsági előírásoknak.
Ezzel párhuzamosan terhelhetősége megegyezik egy hasonló kategóriájú dízel járműével, ráadásul üzemanyaggal való feltöltése is körülbelül annyi időt vesz igénybe, mint egy dízel kishaszonjármű megtankolása. A Q-Light rugalmasan, elektromos és üzemanyagcellás üzemmódban is használható. 37 kWh kapacitású akkumulátorát hosszú élettartamra tervezték, csakúgy, mint a beépített 15 kW teljesítményű üzemanyagcellát. Az üzemanyagcella által termelt hulladékhő felhasználható például a beltér fűtésére, ezzel elektromos áram takarítható meg.
Kapcsolódó szolgáltatásai részeként a Quantron segít ügyfeleinek kiválasztani az egyedi igényeikhez leginkább illeszkedő járművet. Köszönhetően a felépítmények széles skálájának, a Q-Light sokoldalúan használható különféle területeken – például a logisztikai ágazatban vagy csomagszállító járműként. A csendes, emissziómentes működésből kifolyólag a szállítójármű éjjel-nappal dolgozhat. Az igények függvényében a Q-Light akár négy hidrogéntartállyal is felszerelhető, vagyis az elérhető maximális hatótáv 500 km körül alakul. A jövőben az üzemanyagcella teljesítménye skálázható lesz, így a haszonjármű többféle változatban – például 7,2 tonnás kivitelben – is rendelkezésre állhat majd.
Szöveg és fotó: Quantron AG
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?