Új X-szériás kotró a JCB-től

2021. október 05.

A 245XR 1720 mm-es fordulósugara 40 százalékkal kisebb, mint a hagyományos 220X modellé, mellyel számos részegységen és funkción osztozik. Ebből kifolyólag az üzemeltetők olyan kotróhoz juthatnak, mely kiemelkedően hatékony útépítés és útkarbantartás, közműépítés, városi munkák során, de más, jellemzően szűk helyeken végzett feladatok esetén is.

A JCB új modellje rendelhető egy- és kétrészes gémmel is, míg kanálszárak közül 2,4 és 3,0 méteres változatok állnak rendelkezésre attól függően, hogy a vevő számára a felszakítóerő vagy a kinyúlás fontosabb. Az egyrészes gémmel a vízszintes kinyúlás legfeljebb 9952 mm, míg az maximális ásómélység 6627 mm.

Erősített láncpapucsaival, melyekből 600 és 900 mm közti szélességű változatok választhatók, a 245XR nagy stabilitást biztosít kotrási és emelési feladatokhoz egyaránt. Fokozandó a sokoldalúságot, felár ellenében tolólap is rendelhető.

A 245XR a jól bevált, 1 méter széles fülkét kapta meg, mely az X-sorozat többi tagjáról már ismerős lehet. Ez 2,86 m3-es belső térfogatával a kategória legnagyobb kabinja is, melynek komoly szerepe van a kényelem fenntartásában a hosszú munkanapok során.

A fülke nem csupán méret szempontjából figyelemreméltó, ugyanis 69dBa belső zajszintjével a méretosztály legcsendesebbje is. Eközben a Grammerrel közösen kifejlesztett többféle ülésváltozat gondoskodik a kényelmes üléspozícióról. Alapáron is fűtött, állítható légrugós ülés jár a géphez mechanikusan állítható gerinctámasszal, mely extraként felváltható a hűtött-fűtött, elektromosan állítható deréktámasszal szerelt „super deluxe” üléssel. Az áttervezett CommandPlus kapcsolótábla az üléstől jobbra kapott helyet, közvetlenül a 18 centis képátlójú, multifunkciós kijelző mögött.

 

A 245XR motorterében a nagy hatékonyságú, EU Stage V kompatibilis JCB Dieselmax 448 dízelmotor teljesít szolgálatot 129 kW (173 Le) teljesítménnyel. A 4,8 literes motort SCR-F utókezelő-rendszerrel látták el, mely SCR katalizátorból, részecskeszűrőből (DPF) és oxidációs katalizátorból (DOC) tevődik össze. Mivel ezek után kipufogógáz-visszavezetésre (EGR) már nincs szükség, a rendszert eltávolították az áttervezett szívócsőből.

A hidraulikarendszer a legmodernebb, Kawasaki márkájú szivattyúkat használja, míg a központi vezérlőszelepet a Kayaba szállítja. Annak érdekében, hogy nagyobb szállítási teljesítmény legyen elérhető kisebb ellenállással, a gyártó megnövelte a hidraulikacsövek átmérőjét, így emelkedett a teljesítmény és a hajtásrendszer hatékonysága.

Dacára a hátsó rész kompakt kialakításának, a JCB nagyméretű szervizpaneleket tervezett a kotróra, melyeken keresztül jól hozzáférhetők a különféle szűrők és feltöltései pontok. Ha már a szűrőknél tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a légszűrő és a hidraulikaszűrő élettartama 2000 órára növekedett, míg a motorolaj csereperiódusa 500 óra. Hála a széles, ideális kiosztású fellépőknek és a kapaszkodóknak, a felsőváz különböző részei is könnyen hozzáférhetők, ezzel a karbantartási műveletek gyorsabbá és biztonságosabbá váltak.

A gyártó szerint az új gép legfontosabb erényei a következők. A JCB 245XR a minimális fordulósugarat maximális helykínálattal ötvözi. A kompakt méreteknek nem látja kárát sem a teljesítmény, sem a termelékenység. Kategóriaelső fülkeméretével, kitűnő stabilitásával és hatékonyságával, egyszerű szervizelhetőségével, ütőképes hajtásláncával a gyártó reményei szerint a 245XR etalonná válhat a 22-26 tonnás kotrók között.

JCB sajtóanyaga alapján Maép

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2021 ©