Új Kobelco kotró az európai piacon

A Kobelco Construction Machinery Europe nemrég jelentette be legnagyobb kis fordulósugarú kotrójának érkezését.

2021. június 22.

A Kobelco Construction Machinery Europe idén áprilisban jelentette be legnagyobb SR (short radius, azaz kis fordulósugarú) kotrójának érkezését a 38 tonnás kategóriában. 36 tonna feletti tömegével az SK380SRLC a piac egyik legnehezebb és leggyorsabb kis fordulósugarú gépévé vált.

Az SR kotrók már régóta komoly népszerűségnek örvendenek a városi és lakásépítési munkaterületeken dolgozók közt, de az út- és közműépítési ágazatban is egyre kedveltebbek a hasonló munkagépek. Legnagyobb előnyük, hogy kisebb „lábnyomukkal” képesek a szűkebb munkahelyszíneket is megközelíteni, és akár az utak egyetlen félpályáján is dolgozhatnak, anélkül hogy zavarnák a másik félpálya forgalmát, például közműalépítmény elemek beemelése közben. A Kobelco eddig is széles kínálattal rendelkezett kis fordulósugarú kotrókból, a termékpaletta immár a 200 kW teljesítményű SK380SRLC modellt is magába foglalja.

A nagyobb teljesítmény érdekében az új kotró Stage V-kompatibilis Hino turbódízel motort kapott, de ha extra erőre van szükség, a Power Boost móddal 10 százalékkal magasabb teljesítmény sajtolható ki belőle, ráadásul korlátlan ideig. Az SK380SRLC jól bevált hajtásláncának köszönhető a kategória legmagasabb vonóereje is (314 kN), melynek révén a gép nehéz terepen és emelkedőkön is simán, finoman mozoghat – még nehéz tárgyak emelése közben is. Ehhez jön hozzá, hogy a magas hidraulikanyomás és a kiegyensúlyozott vázkialakítás kombinációjából adódóan kivételes az emelési kapacitás: 6 méteres kinyúlásnál 12 390 kg talajszintről, vagy akár talajszint alól is.

A prémium minőségű, szigetelt és túlnyomásos kabinban a nagy teljesítményű automatikus légkondicionáló a kezelő háta és nyaka irányába is bőséges mennyiségű hideg vagy meleg levegőt juttat, vagyis még szeszélyes éghajlatokon is garantált a komfortos munkavégzés.

Fontos részlet a munkagép színes LCD-kijelzője, melyen sok más fontos információ mellett megjeleníthető az üzemanyag-fogyasztás, a karbantartási periódusok, illetve a kotrási módok is. Szintén odabentről lehet választani a maximum tíz előre eltárolt szerelékbeállítás közül is, így a hidraulikakör és az átfolyási teljesítmény egyetlen gombnyomással az adott munkaeszközhöz igazítható.

A géphez alapáron jár a FOPS II. szintű védőrács, mely a tető üvegének tisztán tartása érdekében felhajtható, így folyamatosan garantálható az akadálytalan kilátás. Szintén biztonság terén jut szerephez az a három kamera, melyek az alapfelszereltség részeként a gép hátulján, illetve jobb és bal oldalán kaptak helyet. A kipufogógáz-kezelő folyadék tartálya elérhető a gép mellett állva, és a motortérnél található különleges kiképzésű, alacsonyan elhelyezett fellépő szintén a karbantartást könnyíti meg.

Várhatóan még idén rendelhetővé válik egy kétrészes gém, ami jól használható szűk munkaterületeken, útkarbantartási feladatoknál és közműveken végzett munkáknál.

Kobelco Construction Machinery Europe bejelentése alapján Maép 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©