Bauma: az innováció a középpontban a Doosan-nél

„Powered by Innovation” volt a koreai gyártó szlogenje.

2022. november 01.

A Doosan modern gépészeti és digitális technológiák bemutatásával készült az idei baumára. Kiemelt helyet kapott az az innovációs központ, ahol a látogatók megismerkedhetnek a „Powered by Innovation” szlogen által fémjelzett Concept-X, Xitecloud és DoosanCONNECT rendszerekkel, valamint más egyedülálló termékekkel is – ide sorolható például a világ első „átlátszó” kanala, vagy a vadonatúj DX225LC-7X, a Doosan első intelligens lánctalpas kotrója.

Érdekesség, hogy a standon a termékpaletta mindkét végéről helyet kaptak a bővülő kínálat legújabb darabjai. Egyfelől az új, 100 tonnás DX1000LC-7 lánctalpas kotró, a díjnyertes DL580-7 homlokrakodó és a Doosan DA45-7 csuklósdömper vadonatúj, 4x4-es változata, másfelől pedig a gyártó 2-5 tonnás minikotrói, kompakt homlokrakodó-családja, és új 10 tonnás, gumikerekes midikotrója. Szintén nagy érdeklődésre tart számot a Doosan első zéró emissziós minikotrója, a piacra várhatóan jövőre érkező DX20Z-E.

Dosan Concept-X és XiteCloud rendszerek

2019-es premierjét követően a Doosan elhozza Münchenbe annak a Concept-X-nek a legújabb változatát, mely a világ első vezető nélküli, automatizált, integrált irányítórendszere építőipari és bányászati munkaterületek számára. (Lapunkban: https://www.maeponline.hu/technologia/intelligens-epitoipari-megoldasok-a-doosan-tol/#highlight:Concept-X  )

Az ehhez kapcsolódó XiteCloud tulajdonképp az első lépés a Concept-X kereskedelmi forgalomba hozatala felé: a termelékenység fokozásához összetett, háromdimenziós drónos felméréseket és földmunka-számításokat egyesít egy felhőalapú felülettel, hogy elvégzésük ne emésszen fel többet egy vagy két napnál.

Új generációs DoosanCONNECT applikáció

Szintén látható volt a DoosanCONNECT TMS flotta- és eszközkezelő rendszer. A Doosan építőgépek immár teljeskörű kezelését lehetővé tevő DoosanCONNECT mobilapplikáció Apple és androidos készülékekkel is kompatibilis.

A világ első „átlátszó” kanala

A müncheni szakkiállításon elsőként volt megtekinthető a koreai gyártó „átlátszó” kanala: a biztonsági rendszer forradalmi, egyedülálló megoldást kínál a homlokrakodók kanala előtti holttér jelentette veszélyek kiküszöböléséhez.(lásd címlap fotó)

DX225LC-7X -  a Doosan első intelligens kotrója

Az idei Baumára időzítették a vadonatúj DX225LC-7X világpremierjét. A Doosan első intelligens kotróját úgy tervezték, hogy a gépkezelőket hozzásegítse a gyorsabb, hatékonyabb munkavégzéshez. Ennek érdekében a DX225LC-7X egy sor izgalmas új funkciót kínál alapáron, köztük a Full Electric Hydraulic (FEH) technológiát (a pedálok és a joystickek teljesen elektromosak, ám érzetre tökéletesen imitálják a hidraulikus kezelőszerveket), az integrált 2D gépvezérlést, illetve az E-Fence virtuális határolórendszert.

DX225LC-7X

DX1000LC-7 - rekorder kotró a Doosan történetében

Túl a fentieken, a látogatók találkozhattak a Doosan 100 tonnás, Stage V besorolású DX1000LC-7 lánctalpas kotrójával is, mely a cég által valaha gyártott legnagyobb kotrómodell. Sőt, a vadonatúj munkagép más tekintetben is rekordernek számít, hiszen motorteljesítmény szempontjából sem talál legyőzőre a 100 tonnás kategóriában, valamint hidraulikus teljesítménye is egyedülálló a hasonló méretű kotrók között. 

DX1000LC-7

Vadonatúj csuklósdömper-koncepció a Doosantól

A Baumán tartott világpremierek sorát gyarapítja a Doosan legelső 4x4-es csuklósdömperének színre lépése is: a DA45-7 típus új változatával a gyártó nem titkolt célja, hogy a 40 tonnás méretosztályban felvegye a versenyt a merevvázas dömperekkel. 4x4-es kialakításával az új szállítójármű rossz minőségű utakon, sima felületeken és emelkedőkön is jobban boldogul, ráadásul fordulóköre is kisebb, mint a hasonló kapacitású merevvázasoknak.

DA45-7 

Új generációs Doosan kompakt kotrók

Ugyancsak először láthatják az érdeklődők a Doosan új generációs minikotró-szériájának egyes modelljeit, illetve egy új gumikerekes midikotrót. A Stage V besorolású DX27Z-7 (2,8 tonna), DX35Z-7 (3,9 tonna), DX50Z-7 (5,4 tonna) és DX55R-7 (5,7 tonna) modellek ideálisak szűk helyen végzett munkákhoz, a mellettük bemutatkozó 10 tonnás, gumikerekes DX100W-7 pedig új formatervet is kapott.

DX35Z-7

Kompakt homlokrakodó-újdonságok

Végül – de nem utolsósorban – a Doosan öt új kompakt homlokrakodó-modellnek is szorított helyet a standon. A DL60-7, DL65-7, DL80-7, DL85-7 és DL80TL-7 típusok üzemi tömege 3500 és 5000 kg közé esik.

DL60-DL85

Forrás és fotók: Doosan

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©