Doosan kotró a 100 tonnás méretosztályban

A Doosan 100 tonnás, Stage V besorolású DX1000LC-7 lánctalpas kotrója a cég által valaha gyártott legnagyobb kotrómodell.

2022. március 22.

A100 tonnás Doosan DX1000LC-7  Stage V besorolású lánctalpas kotró a cég által valaha gyártott legnagyobb kotrómodell. A munkagép motorteljesítmény szempontjából is a legnagyobb a 100 tonnás kategóriában, valamint hidraulikus teljesítménye is egyedülálló a hasonló méretű kotrók között.

A nemrég bemutatott modellben a már bevált Perkins 2806J dízelmotor új, immár Stage V-kompatibilis változata teljesít szolgálatot 469 kW (629 LE) teljesítménnyel. A szigorú károsanyag-kibocsátási norma teljesítését kipufogógáz-visszavezetés, szelektív katalitikus redukció, oxidációs katalizátor és dízel részecskeszűrő segíti. A részecskeszűrő 25 óránként automatikusan regenerálódik, de a kotró eközben is dolgozhat, a gépkezelő pedig a műszerfalon elhelyezett kijelzőn ellenőrizheti a részecskeszűrő állapotát.

A dízelmotor teljesítményét egészíti ki a D-ECOPOWER+ technológiát hasznosító hidraulika-rendszer, melynek 1569 l/perc szállítási teljesítménye a legmagasabb a kategóriában. A 360 bar rendszernyomással együtt pedig nagyobb teljesítmény áll rendelkezésre, mint a 100 tonnás osztály bármely más kotrója esetében.

A Doosan D-ECOPOWER+ technológiája egy elektronikus vezérlésű szivattyút párosít a zárt központú hidraulika-rendszerhez a termelékenység és az üzemanyag-fogyasztás optimalizálása érdekében a kiválasztott üzemmóddal összhangban. A zárt központú vezérlőszelep a legalacsonyabbra csökkenti a nyomásveszteséget, míg az elektronikus vezérlésű szivattyú hatékonyabb megoldást kínál a motorteljesítmény optimalizálására.

Doosan DX 1000LC-7

A hatékonyabb munka érdekében a DX1000LC-7 kezelője szabadon választhat két üzemmódból, melyek közül az egyik a gém mozgatására, a másik a forgómozgásra helyezi a hangsúlyt, így igazodva az adott feladathoz.

A gyors munkavégzést a gém lefelé irányú mozgásán alapuló energiaregeneráló rendszer is támogatja, amelynek további előnye, hogy a fogyasztást is csökkenti. Ehhez hasonlóan a kanál munkahengerének kialakítása is gyorsítja a kanálmozgást és mérsékli a fogyasztást. A DX1000LC-7 gém/kanálszár hengere alapáron tartalmaz egy nyomáshatároló szelepet a magasabb szintű biztonság érdekében, így előzve meg a hidraulikatömlők felszakadásából eredő baleseteket.

A fülke kialakítása sok mindenben egyezik a 235-ös modellcsaládéval, de pluszként jelentkezik a 360 fokos kamerarendszer, az oldalvédelem és a FOPS védőrács, valamint fúvóka a fülke tisztításához (külön rendelhető). Figyelemre méltó, hogy alapáras a teljes kamerarendszer, amely egy előre-, két oldalra-, illetve egy hátrafele néző kamerából áll. A kameraképet megjelenítő kijelző a műszerfaltól elkülönítve kapott helyet, és lehetővé teszi a kezelő számára, hogy átlássa a gép környezetét, melyhez akár felülnézeti kép is rendelkezésre áll.

A DX1000LC-7 nagyobb hűtési kapacitást ígér, ráadásul úgy, hogy csökkent a ventilátor sebessége és energiaigénye is. Az alapfelszerelés része a megfordítható hűtőventilátor, amellyel lefújható a vízhűtőre és az olajhűtőre rakódott por.

Ami a DX1000LC-7 gémkialakítását illeti, kétféle kiépítés lehetséges a rövid (7,2 méteres) vagy hosszú (8,4 méteres) gém alkalmazásával. Fontos, hogy módosult az ellensúly kialakítása, és a vízszintes felfogatási rendszernek hála könnyebb lett az ellensúly fel- és leszerelése.

Az alapfelszerelésnek része egy elektromos üzemanyag-átfejtő szivattyú is, így a feltöltés megkezdéséhez elegendő egy gombnyomás. 520 mm szélesre nőttek a szervizplatformok, ami könnyebb hozzáférést tesz lehetővé és csökkenti a baleseti kockázatot.

Doosan Infracore Europe sajtóanyaga alapján Maép. Fotók: Doosan

videó:  

https://www.youtube.com/watch?v=ZoPs1STQYIA

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©