A Masterplast kőzetgyapot-gyártó üzemet létesítene a Vajdaságban

Az üzem a tervek szerint éves szinten 30 ezer tonna kapacitással rendelkezik majd.

2022. szeptember 23.

Új kőzetgyapot-gyártó üzem létesítését tervezi a Masterplast Nyrt. leányvállalata, a Masterwool MW-1 d.o.o. a vajdasági Szávaszentdemeteren, a projekt értéke nagyságrendileg 20 millió euró - közölte a társaság szeptember második felében a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. Az üzem a tervek szerint éves szinten 30 ezer tonna kapacitással rendelkezik majd.

A projekt finanszírozását a társaság és a társtulajdonos saját forrásból, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium által meghirdetett Külpiaci növekedési támogatási programban elnyerhető, vissza nem térítendő állami támogatásból tervezi megvalósítani. A társaság a kapcsolódó közleményben jelezte: a beruházást kizárólag a pályázat pozitív elbírálása esetén valósítják meg. Az új üzemegység évente mintegy 30 ezer tonna kőzetgyapot hőszigetelő anyag kibocsátására alkalmas technológiával jöhet létre.

A modern, környezetbarát üzem energiaellátása elektromos áram alapú, amely megfelel az ESG szemléletnek és a fenntarthatósági követelményeknek. A gyár ideális esetben már 2024-ben kezdheti meg a kibocsátást. Ezzel párhuzamosan egy üveggyapot gyár indításának tervét is felvázolta a cég, miszerint egy másik, 25 millió euró értékű beruházással egy 25 ezer tonna kapacitású üzemet létesítenének. A 2025-re megvalósuló fejlesztéssel a közép és dél-európai piacok ellátását célozza a magyar gyártó.

Az ásványgyapot, szálas hőszigetelő anyagokat az épületek egészében a padlástól a tetőn át, egészen a lábazatokig, többek között a pinceszerkezetben, a födémek elválasztásánál, a homlokzatokon, a gipszkartonfalazatok belső szigetelése során használják, minden épülettípusnál, legyen szó irodáról, ipari csarnokról, családi- vagy társasházról. Az elmúlt években folyamatosan bővült az ásványgyapot hőszigetelő anyagok iránti kereslet Európában, amelyet a jelenleg elérhető gyártói kapacitások csak korlátozottan képesek kielégíteni.

A kibontakozó energiaválság a vállalat szerint felerősítette az épületek energiahatékonysági korszerűsítésének igényét, amely jelentős piacbővülést eredményezhet a hőszigetelő anyagok piacán. A társaság a szálas hőszigetelő anyagok gyártásával egy jelentős értékesítési potenciállal bíró, magasabb haszonkulccsal forgalmazható termékkörben léphet a meghatározó európai gyártók élmezőnyébe.

Életkép a társaság szeptemberben tartott befektetői konferenciájáról

Szintugrást tervez a Masterplast

A vállalat korábbi közlése szerint éves árbevétele 2021-ben meghaladta a 191,5 millió eurót (70 milliárd forint), ami csaknem 64 százalékos emelkedés éves összevetésben. Tavaly 22,8 millió euró (csaknem 8 milliárd forint) kamat, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el, kétszer annyit, mint 2020-ban. Az adózott profit a két és félszeresére, 16 millió euróra (csaknem 5,8 milliárd forintra) nőtt. 2021-ben a Masterplast minden termékcsoportjában bővült a forgalom.

A cég az idei évre tervezett adózott eredményét a januárban közzétett 16,5 millió eurós tervhez képest 18,1 millió euróra növelte friss előrejelzésében, amelyet a szeptember második felében tartott befektetői konferenciáján ismertetett. Az adózott eredmény növekedését a hőszigetelő anyagok forgalmazásának erőteljes bővülése és a pénzügyi eredmények jelentős javulása okozott.

A társaság a konferencián részletesen ismertette a már megvalósult beruházásait, a 2023-ban indításra kerülő új gyártásokat és a jövő fejlesztéseit, köztük a már említett, a vajdasági Szávaszentdemeteren tervezett üzemet is. A vállalat intenzív gyártásfejlesztési stratégiát követve 2008 óta mintegy 80 millió euró értékben három fő üzletágában hajtott végre beruházásokat. Az üzleti tervezésben az energiatudatosság, a gyártási hatékonyság és fenntarthatóság hármasa minden folyamatban lévő és jövőben induló fejlesztésnél alapszempontokká váltak.

A már termőre fordult fejlesztések közül kiemelkedik az üvegszövet és a tetőfólia gyártás, amelyekben a vállalat meghatározó európai gyártók közé erősödött az elmúlt években. A vállalat szortimentjében alapelemnek számító termékek gyártása jelentős hatással volt az elért növekedésben, ám a teljes kapacitáskihasználtság elérése további bővülési lehetőséget biztosít.

Az épületek energiahatékonyságának fókuszba kerülése kedvező környezetet eredményez a társaság piacain, amit a vállalat megvalósult beruházásai és induló gyártásaira alapozva tervez kihasználni. A következő 3 évben újabb szintugrást tervez a Masterplast, az új stratégiai célkitűzés alapján 2025-re az árbevétel megduplázódhat és megközelítheti a 450 millió eurót, miközben a nyereségesség még nagyobb mértékben bővülhet. Az EBITDA a 2022-re előre jelzett 22,8 millió eurós szintről 60,8 millióra ugorhat 2025-ben, míg az adózott eredmény közel 42 millió eurót tehet ki az évtized közepére.

Az építőanyagokat gyártó cég részvényeit a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriában jegyzik. A társaság részvényeivel az elmúlt egy évben 2700 és 4670 forint között kereskedtek.

Forrás: MTI, Masterplast

Fotók: Masterplast

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A csehországi Dobříšban található Doosan Bobcat-központban rendezték meg a Bobcat Demo Days-t. A cég a legújabb termékeit és technológiáit mutatta be.   

 

Az ukrajnai háború és következményei hatására többé-kevésbé ugyanazok a tendenciák érvényesülnek a szomszédos országok építési piacán. Egy biztos: mindenkinek fájni fog.

Átadták a Néprajzi Múzeumot, amely a Liget Budapest projekt keretében épített újabb nagyszabású épület. Díjeső a terveknek, de hogyan készült el az épület? Interjú a projektvezetőkkel.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©