Új Sennebogen rakodó

A Sennebogen 835 G Hybrid anyagmozgató a G-sorozat elnevezésű új generáció első modellje.

2021. október 14.

Tíz évvel a kiugróan sikeres E-széria piaci bevezetését követően a bajor gépgyártó továbblép: a G-sorozat az anyagmozgatás terén szerzett eddigi tapasztalatokat új, innovatív megoldásokkal ötvözi. A legkorszerűbb motorral és innovatív „Green Hybrid” energiavisszanyerő rendszerrel érkező 835 G a  Sennebogen több évtizedes fejlesztési tapasztalatára épül.

A 835-ös modellel a Sennebogen igazán sokoldalú anyagmozgatót készített.  A felszerelhető munkaeszközöknek hosszúsága eléri a 20 métert, így a gép hulladékkezelés és faipari alkalmazások terén ugyanúgy megállja a helyén, mint kikötőkben. Mint megszokhattuk, a Sennebogen moduláris koncepciója lehetővé teszi, hogy az ügyfelek különféle járóművekkel szabják személyre a gépet, így a gumikerekes és lánctalpas kiépítések mellett fix telepítésű verziók is megvásárolhatók.

Ha a számokat nézzük, a 835 G-ben szolgálatot teljesítő gazdaságos, Stage V besorolású dízelmotor teljesítménye 188 kW. Azonban legalább ilyen fontos, hogy elsőként a gépkategória történetében mindezt a Green Hybrid elnevezésű energiavisszanyerő rendszer egészíti ki, mely jelentősen megnöveli a hatékonyságot az üzemeltetés során. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a gép gyorsabban dolgozhat, és kedvezőbb fogyasztás mellett is komolyabb teljesítményt képes felmutatni a különféle anyagok rakodásakor. Üzemanyagköltség szempontjából a megtakarítás nem elhanyagolható, nagyjából 30 százalékos. A rendszer úgy működik, mint egy megfeszített rugó, ami a gém mozgatását segíti. Részegységei, egy harmadik hidraulikus munkahenger a gémen és egy nitrogénes hidroakkumulátor a hátsó részen, nem csak biztonságos helyre kerültek, de gyakorlatilag karbantartásmentesek is.

A hatékonyság javítása természetesen  végigkíséri a G-sorozat innovációit. Az új modellen ezt szolgálja például a hidraulikarendszer teljes átdolgozása, melynek során a mérnökök felülvizsgáltak minden vezetéket, átmérőt, szelepet és keresztmetszetet a rendszerben, majd optimalizálták azokat, így érve el a hidraulika tökéletes finomhangolását.

A továbbfejlesztés részeként nagy hangsúlyt kaptak a gépkezelők és a szervizesek szempontjai. Például az új szérián jelent meg először a Maxcab fülke: a kezelő munkahelyét tökéletesítették, melynek részeként a beállítások kényelmesen végezhetők el az új, folyadékálló billentyűzet és a SENCON kijelző segítségével. Ezen kívül a gyártó újragondolta a légkondicionáló- és szellőztetőrendszer elemeit, de a nyitott és zárt tárolórekeszeket is. Megmaradt viszont számos jól bevált megoldás, ide tartoznak a bejutást megkönnyítő tolóajtó és az ergonomikus joystickek. Az új, immár egybefüggő üvegezésű első és oldalsó ablakok akadálytalan kilátást tesznek lehetővé a gép környezetére, míg a fülkeemelő mechanizmus áttervezése a kényelemre is jó hatással volt. Alapkivitelben a fülke 2,8 méterrel emelhető fokozatmentesen, ami felár ellenében 3,5 méterre növelhető (ennél nagyobb emelés gyakorlatilag kivitelezhetetlen lenne).

A Sennebogen gondolt a kiszolgálószemélyzetre is, ezért optimalizálta a szervizelési és napi karbantartási műveleteket.  A különféle részegységek, alkatrészek még könnyebben hozzáférhetők, a rajtuk végzett munkákat pedig a központosított karbantartási pontok  teszik könnyebbé, míg a biztonságot számos kapaszkodó és fellépő szolgálja.

A 835 G Hybrid megvásárolható elektromos változatban is, ami akár 50 százalékkal csökkentheti az üzemeltetési költségeket. A környezetbarát, kibocsátásmentes villanymotor előnyei közé tartozik továbbá a vibrációmentes és alacsony zajszintű működés még a legkeményebb körülmények között is.

Szöveg és fotó: SENNEBOGEN Maschinenfabrik GmbH

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A Doosan 2021. decemberben nem kevesebb mint 10 új gumikerekes és lánctalpas kotró modellt mutatott be, ezzel teljessé téve a cég DX-7 típuscsaládját, mely összesen 17 lánctalpas és gumikerekes, Stage V. motorral felszerelt kotrót ölel fel.  A modellek üzemi tömege 5 és 100 tonna közt alakul.

Az ÉVOSZ idén is elkészítette „Az építési ágazat 2022. évi súlyponti problémái, javaslatok ezek megoldásához”  című szakmai anyagát. Cikkünkben a 10 fejezetből álló dokumentum első két fejezetét idézzük.

Itthon 2021. júniusban közzétették a „Magyarország Nemzeti Hidrogénstratégiája” c. dokumentumot,  amelynek célja, hogy ösztönözze a hidrogéngazdaság kiépítését és biztosítsa Magyarország aktív szerepét az európai hidrogéntechnológia bevezetésében.  Hazai és nemzetközi körkép.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©