Nevet váltott a Terex Trucks

A törzscsuklós szállítójárművek specialistájaként ismertté vált Terex Trucks márkanevet váltott, szeptember elejétől a Rokbak színeit viseli.

2021. október 11.

A törzscsuklós szállítójárművek specialistájaként ismertté vált Terex Trucks márkanevet váltott, szeptember elejétől a Rokbak színeit viseli. A Terex brand egyébként 1970-ben született, amit az akkori tulajdonos, a General Motors a latin terra (föld) és a rex (király) szavak összevonásával alkotott.

A Terex Trucks tehát Rokbak lett, így mostantól az új márka viszi tovább a Terex hagyatékát és néz szembe a jövő kihívásaival. Az elmúlt négy évtized során a gyártó mindvégig nagy teljesítményű és igen megbízható járművekkel állt a vásárlók rendelkezésére, e hagyomány fenntartása pedig a mostani változástól függetlenül elsődleges fontosságú maradt.

A törzscsuklós szállítójárműveket érintő jelentős beruházások és újítások biztosították, hogy a cég termékei továbbra is a legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb gépek közé tartozzanak a piacon. Ebből kifolyólag a korábbi Terex Trucks modelleken alapuló 28 tonnás terhelhetőségű Rokbak RA30 és a 38 tonnás terhelhetőségű RA40 a gyártó által valaha készített leghatékonyabb, legtermelékenyebb csuklósdömperek.

Természetesen a márkanév-váltás része az is, hogy a cég termékei mostantól a Rokbak színeit és dizájnjegyeit viselik. Az RA30 és az RA40 kedvezőbb fogyasztással, alacsonyabb károsanyag-kibocsátással, magasabb szintű biztonsággal és tartóssággal vegyítve viszik tovább a  robosztus felépítést, erőt és pontosságot.

Mióta hét évvel ezelőtt a Volvo Cégcsoport részévé vált, a Rokbak töretlen fejlődésnek örvend. Bár e fejlődés szerteágazó és a cég minden tevékenységére kiterjed, különösen jól tetten érhető termékfejlesztés, fenntarthatóság, biztonság és emberközpontúság terén.

Példának okáért megjelentek az üzemeltetők számára alacsonyabb fogyasztást hozó Stage V besorolású motorok a gyártó termékeiben. A további fejlesztések közt említhető a 28 tonnás gép új váltója, a Haul Track névre keresztelt telemetriarendszer bevezetése, de ide sorolhatjuk a sofőrök kényelmére és biztonságára helyezett nagyobb hangsúlyt is. Ami a fenntarthatóságot illeti, a vállalat gyártóüzeme immár 100 százalékban megújuló energiával működik. Míg tevékenységeit a tudományos alapú célok és az ISO szabványok jegyében végzi, a Rokbak a CO2-kibocsátás mérséklése érdekében is egyre többet tesz.

Terex Trucks, Maép

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A Doosan 2021. decemberben nem kevesebb mint 10 új gumikerekes és lánctalpas kotró modellt mutatott be, ezzel teljessé téve a cég DX-7 típuscsaládját, mely összesen 17 lánctalpas és gumikerekes, Stage V. motorral felszerelt kotrót ölel fel.  A modellek üzemi tömege 5 és 100 tonna közt alakul.

Az ÉVOSZ idén is elkészítette „Az építési ágazat 2022. évi súlyponti problémái, javaslatok ezek megoldásához”  című szakmai anyagát. Cikkünkben a 10 fejezetből álló dokumentum első két fejezetét idézzük.

Itthon 2021. júniusban közzétették a „Magyarország Nemzeti Hidrogénstratégiája” c. dokumentumot,  amelynek célja, hogy ösztönözze a hidrogéngazdaság kiépítését és biztosítsa Magyarország aktív szerepét az európai hidrogéntechnológia bevezetésében.  Hazai és nemzetközi körkép.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©