Itt a Liebherr kompakt autódaruja

A Liebherr a közelmúltban mutatta be új MK 73-3.1 egyemberes modelljét, amely a legkisebb a cég építőipari autódaruinak sorában.

2021. április 14.

Az MK 73‑3.1 modellt egyemberes üzemeltetéshez tervezték, méghozzá úgy, hogy nagyjából 10 perc alatt munkára készen állhasson, és nincs szükség további szállítójárművekre sem. Az elektronikus vezérlésű darut lehet működtetni a helyszínen rendelkezésre álló áramforrásról, vagy akár saját beépített aggregátoráról is. A Liebherr más autódaruiról ismerős egymotoros koncepciónak illetve az ECO módnak köszönhetőe az MK 73-3.1 nagy megbízhatóság mellett gazdaságosan üzemeltethető a munkaterületen.

Az új típus tervezésekor a Liebherr már bizonyított technológiákra alapozott, melyeket kompakt formába öntött, vagyis az apró autódaru rendelkezik mindazon funkciókkal, melyeket nagyobb testvére, az MK 88-4.1 is magáénak mondhat. 13,80 méteres hosszával, 2,75 méteres szélességével és 4,0 méteres magasságával az MK 73-3.1 könnyedén manőverezhető, és 6 tonnás maximális emelési kapacitást képes felmutatni.

Tekintettel a sűrűn beépített, belvárosi környezetben elhelyezkedő munkaterületeken gyakorta jelentkező igényekre, a Liebherr legújabb építőipari autódarujának megalkotása során mindvégig fontos szempont volt a komoly gémkinyúlás. 38,5 méteres gémhossz mellett a gémcsúcsnál – a megfelelő ellensúly alkalmazásával – 2000 kg a legnagyobb terhelhetőség. 45 fokos szögben billentett gémmel 51 méteres emelési magasság érhető el, ezzel párhuzamosan a maximális terhelhetőség 2800 kg, mely a gémcsúcsnál csak 1850 kg-ra csökken. Összesen háromféle billentett gémes felállás áll rendelkezésre, és a mérnökök nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy ezek közül mindegyik pozícióban magas maradjon a legnagyobb terhelhetőség.

Nagyobb testvéreihez hasonlóan az MK 73-3.1 is elektronikusan üzemeltethető a munkák helyszínén rendelkezésre álló áramforrásról, vagy beépített aggregátoráról. Ennél fogva a daru jelenléte csupán egészen alacsony zajszinttel jár, és egyáltalán nem bocsát ki káros anyagokat, ami ideális érzékeny helyszíneken és éjszaka végzett munkákhoz. A kisméretű gép 63 és 32 amperes hálózatról is működhet a munkasebességet egyáltalán nem korlátozza a kisebbik áramerősség sem.

Csakúgy, mint a széria többi emelőgépe esetében, a darukezelő munkáját számos funkció segíti. Ezek közt érdemes megemlíteni a fokozatmentesen emelhető fülkét és a modern kamerarendszereket, melyek segítségével folyamatosan rálátás nyílik a teherre és a járműre egyaránt. A Micromove finom pozícionáló üzemmód és más támogatórendszerek járulnak hozzá a terhek precíz mozgatásához. Az aktív hátsótengely-kormányzást kihasználó ötféle kormányprogram, valamint a féloldalas kitalpalás lehetősége arról gondoskodik, hogy a daru különösen szűkös munkaterületeken is használható legyen.

Az MK 73-3.1 megkapta a testvérvállalat Liebherr-Werk Ehingen GmbH autódaruin már alkalmazott, az üzemeltetést gazdaságosabbá tevő egymotoros megoldást is: a darun helyet kapott aggregátort kizárólag az alvázba épített, a jármű mozgatására is szolgáló motor hajtja. Sőt, az ECO mód szintén besegít a gazdaságos működésbe.

A rendelhető extrák, például a Load Plus terhelési ábra vagy az erősített kivitelű futómacska-mozgatómű növelik a daru teljesítményét. Utóbbival például 45 fokban billentett gémnél 50 százalékkal nehezebb terhek emelhetők.

Liebherr, Maép

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©