Új Doosan kotró
2020. január 22.
A Doosan októberben jelentette be a 36 tonnás DX350LC-7 lánctalpas kotró érkezését kínálatába. Az új gép a Stage V-kompatibilis modellek közül elsőként hasznosítja az innovatív D-ECOPOWER technológiát, mely a magasabb termelékenység és az üzemórára vetített alacsonyabb gázolajfogyasztás mellett finomabb irányítással csábítja a potenciális vásárlókat.
A D-ECOPOWER technológia elsősorban a hidraulikarendszer szerepére összpontosít, emellett kiváló példa arra, hogy az alkatrészek és eljárások folyamatos tökéletesítésével miként képes a gyártó a korábbinál magasabb szintű energiahatékonyság megvalósítására.
A Doosan D-ECOPOWER elektronikus vezérlésű szivattyút párosít a zárt központú hidraulikarendszerhez, melynek eredményeképp – a kiválasztott üzemmód függvényében – termelékenység terén akár 26, míg üzemanyagfogyasztás terén akár 12 százalékos javulás érhető el. A zárt központú vezérlőszelep a lehető legalacsonyabbra csökkenti a nyomásveszteséget, míg az elektronikus vezérlésű szivattyú hatékonyabb megoldást kínál a motorteljesítmény optimalizálására.
A D-ECOPOWER kilenc szenzort tartalmaz, melyekkel érzékeli és pontosan nyomon követi az adott feladat elvégzéséhez szükséges hidraulikafolyadék-mennyiséget, így elkerülhető, hogy folyamatosan fix mennyiségű olaj áramoljon a rendszerben, azaz nő a hatékonyság. Ezzel párhuzamosan egy szoftver igen csekély energiaveszteség mellett elektronikusan szimulálja egy nyílt központú hidraulikarendszer minden előnyét. Sőt, a hidraulikarendszer és a motorteljesítmény tökéletes optimalizálása és szinkronizálása által még tovább csökken a rendszer vesztesége.
A gépről részletesebben olvashatnak a Magyar Építő Fórum magazin 2019 téli számában.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?