Hengerelni készül a HAMM a baumán

HAMM: újdonságok sora földmunkákhoz és aszfaltburkolatok építéséhez.

2022. augusztus 30.

A HAMM igen sűrű programmal készül az idei bauma kiállításra, hiszen több világpremier mellett a gyártó számos érdekes innovációt is bemutat majd a standján. Az újdonságok sora az elöl-hátul csuklós kormányzású tandemhengerektől az elektromos tömörítőgépeken át a földmunkákat és aszfaltozást támogató megoldásokig terjed. Utóbbiak közé sorolhatjuk a Smart Compact digitális tömörítési segédrendszert is.

Földmunkás világpremier: HC sorozatú hengerek

A HAMM a HC sorozattal mostantól egyazon platformra építi az összes, 11-25 tonnás üzemi tömegű hengerét. Ezek motorteljesítménye 85 és 160 kW között változik, kibocsátási normák tekintetében pedig minden esetben megfelelnek az adott piacra vonatkozó szabályozásnak. Míg az elődszériához képest 15 százalékkal emelkedett a HC hengerek által kifejtett centrifugális erő, a beépített ECO üzemmóddal a gépek az idő nagyrészében részterheléssel, gazdaságosan működhetnek. Mivel a térkínálat mintegy 30 százalékkal lett nagyobb és még több tárolórekesz áll rendelkezésre, az Easy Drive fülkék minden eddiginél kényelmesebbek. Ráadásul odabent tovább csökkent a már eddig is alacsony vibráció és zajszint. Bármely modellről is legyen szó, felár ellenében számos extra rendelhető – ilyen például az automatikus motorleállítás vagy a tolólap. Ez azonban még nem minden: a HC sorozat tömörítőgépei teljes digitális előkészítéssel érkeznek, vagyis kivételesen sokféle eszközzel képesek együtt dolgozni. A piacon eddig is elérhető modellek mellett a jövőben CR változatok is kaphatók lesznek, melyek megerősített alkatrészeikkel kimondottan köves talajon vagy nehéz terepen végzett munkákhoz készülnek.

HC CompactLine széria

A jövőben a kisebb (5-7 tonnás) hengerek a HC CompactLine szériában kapnak helyet. Közülük a 7 tonnás gép változatlanul a piacon fellelhető legkompaktabb kialakítású henger saját súlykategóriájában. A HAMM által végzett fejlesztések nyomán az elődmodellekhez képest javult a vezetési kényelem, a vonóerő és a kapaszkodóképesség is. Szintén figyelemreméltó, hogy a HC CompactLine sorozathoz egy sor különféle digitális eszköz áll rendelkezésre, köztük a GNSS-alapú nyomkövetés és dokumentálás, illetve az ehhez kapcsolódó Smart Doc applikáció.

Aszfaltos világújdonság: elöl-hátul kormányzott tandemhengerek a HX sorozatban

Ha aszfaltburkolatok építéséről van szó, a HX család fogja össze a HAMM új zászlóshajóit. Az elöl-hátul csuklós kormányzású, 7-9 tonnás tandemhengerek a DV+ széria nyomdokaiba lépve a minőségi tömörítésre vannak kihegyezve. A különböző modellek egy- vagy kétrészes vibrációs és oszcillációs palásttal készülnek, de léteznek kombihengerek is a sorozatban. Az alaposan átgondolt tömörítési technológia egyik fontos eleme az automatikus irányváltás, mely rövid idő alatt, de finoman lassítja le és gyorsítja fel a járműveket. Ilyenkor az elektromosan állítható ülés is automatikusan a menetirányba fordul, ami egyedülálló a piacon. A fentieken túl a remek kilátás is hozzájárul a tömörítés minőségéhez – ezt szolgálja a fülke padlójába épített ablak is, melyen át a palástokra lehet rálátni. Szintén hasznos funkció, hogy a Smart Compact elnevezésű tömörítési segédrendszer segít a vezetőnek a megfelelő beállítások kiválasztásában.

Nyolc tandemhenger elektromos hajtással

Ugyancsak a világpremierek sorát gyarapítja a baumán debütáló nyolc elektromos tandemhenger, melyek a HD CompactLine termékcsalád részét képezik. 23 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátoraikkal a gépek képesek lesznek feltöltés nélkül végigdolgozni egy tipikus munkanapot, kezelés és tömörítési paraméterek szempontjából pedig teljesen megegyeznek hasonló kategóriájú dízelmotoros társaikkal. Az elektromos modellek közt megtaláljuk a világ legelső oszcilláló elektromos kombihengerét. Köszönhetően az oszcillációnak, az újdonság megdöbbentően csendesen, a környezetet terhelő minimális vibráció mellett képes tömöríteni, méghozzá károsanyag-kibocsátás nélkül.

Gázolajos abroncsfűtés

Forradalmi abroncsfűtő-rendszerével a HAMM tovább egyszerűsítette gumihengerei kezelését, ugyanis a jövőben nem lesz szükség rá, hogy egy második fajta tüzelőanyaggal is kiszolgálják a gépeket. A rendszer égője közvetlenül az üzemanyagtartályból származó gázolajjal működik, ami a nyilvánvaló logisztikai előnyök mellett a megbízhatóságra is jó hatással van. A könnyen kezelhető gázolajos rendszer gyorsan felmelegíti az abroncsokat, megelőzve az aszfalt feltapadását, hogy még hideg időben is garantálhatóvá váljon a tömörítés kiváló minősége.

Új zúzalékszórók a HX szériához

A HX sorozat hengereihez passzoló új vonalas és tárcsás szórókkal a HAMM hatékony megoldást kínál az aszfaltozott felületek megszórására. A vonalas zúzalékszórók szórási képe egyenletes, a szórási szélesség pedig pontosan beállítható és tartható. Eközben a kiszórt anyagmennyiség a sebesség függvényében szabályozható. Lényeges jellemzőként minden szóróberendezés gyorsan, kényelmesen fel- és leszerelhető gyorscsatolók segítségével.

Smart Doc és Smart Compact: digitális segédrendszerek földmunkákhoz és aszfaltozáshoz

Az innovatív eszközök közül a Smart Doc valós idejű képet ad a tömörítés folyamatáról, mialatt a gépből származó adatokat GNSS helyzetmeghatározási információkhoz társítja. Ezt követően az applikáció az adatok felhasználásával PDF formátumú tömörítési jelentéseket készít, megkönnyítve a munka ellenőrzését. Ezzel szemben a teljesen új Smart Compact a tömörítési munka minőségét emeli eddig soha nem látott magasságokba. Ehhez számításba veszi egyfelől a helyi időjárási adatokat, másfelől pedig – az aszfaltkeverék fizikai tulajdonságain túl – a bonyolult hőmérsékletcsökkenési jellemzőket is. Mindezek alapján folyamatosan képes meghatározni az egyes palástok optimális beállításait – például hogy a tömörítést vibrációval, alacsony vagy magas amplitúdóval, oszcillációval vagy statikusan érdemes-e elvégezni. A gépkezelőnek csupán azt kell megadnia, melyik réteget kívánja tömöríteni. További hasznos funkcióként a segédrendszer képes ECO üzemmódba kapcsolni a hengert, ezzel üzemanyagot takarítva meg.

Szöveg és fotó: HAMM (WIRTGEN GROUP)

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A csehországi Dobříšban található Doosan Bobcat-központban rendezték meg a Bobcat Demo Days-t. A cég a legújabb termékeit és technológiáit mutatta be.   

 

Az ukrajnai háború és következményei hatására többé-kevésbé ugyanazok a tendenciák érvényesülnek a szomszédos országok építési piacán. Egy biztos: mindenkinek fájni fog.

Átadták a Néprajzi Múzeumot, amely a Liget Budapest projekt keretében épített újabb nagyszabású épület. Díjeső a terveknek, de hogyan készült el az épület? Interjú a projektvezetőkkel.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©