Gyártásban a Giant elektromos lapvibrátora
2021. november 16.
Intenzív fejlesztési- és tesztidőszakot követően a Tobroco-Giant az európai gyártók közül elsőként kapta meg a Honda Engines jóváhagyását elektromos lapvibrátorok sorozatgyártásához. A Giant GP1950E nem csupán a Tobroco-Giant legelső elektromos tömörítőeszköze, de egyben egy elektromos döngölőbékákból és lapvibrátorokból álló termékcsalád első hírnöke is.
1,6 kW teljesítményű villanymotorjával az új lapvibrátort kimondottan nehezebb munkákhoz tervezték, ehhez a 103 kg tömegű Giant GP1950E 19,1 kN ütőerőt képes kifejteni. Felület függvényében mindez 32 m/perc maximális sebességet tesz lehetővé, vagyis az eszköz teljesítménye megegyezik a dízel- és benzinmotoros GP1950D illetve GP1950B változatokéval.
Miután nincs károsanyag-kibocsátás, a lapvibrátor kiválóan megfelel belvárosi környezetben, lakóövezetekben, vagy épp oktatási intézmények közelében végzett munkákhoz. Sőt, az emisszió nélküli üzem révén a Giant GP1950E használható munkaárkokban és alagutakban is, hiszen a kezelőket és a közelben tartózkodókat nem érik káros hatások a kipufogógázok miatt.
A GP1950E meghajtásáról a Honda által újonnan fejlesztett villanymotor gondoskodik. A motorgyártó régóta ismert termékei megbízhatóságáról, épp ezért készülnek már évek óta a Giant lapvibrátorok és döngölők is a japán márka benzinmotorjaival.
A GXE2.0H motorral és a lítium-ion akkumulátorral a Honda előnyre tett szert az elektromos hajtásrendszerek terén, melyek a megfelelő teljesítmény mellett azt is biztosítják, hogy az új Giant gépet könnyű legyen feltölteni. Ezen felül az akkumulátort a gyártó úgy helyezte el, hogy könnyen lecserélhető legyen egy másik, teljesen feltöltött akkura. Így a munka azonnal folytatódhat, míg a lemerült akkumulátor a 230 V-s gyorstöltővel egy órán belül 80 százalékig tölthető fel.
Forrás: Tobroco-Giant. A fotón a Giant a Honda töltővel látható.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?