Nőtt az építőipari termelés februárban Európában

Magyarországon volt a legnagyobb bővülés.

2022. április 26.

Nőtt az építőipari termelés februárban az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves bázison. A még nem végleges statisztika szerint a magyar építőipari termelés nőtt a leginkább havi és éves összevetésben is az EU-ban.

Az EU statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn azt közölte előzetes adatként, hogy februárban januárhoz képest az építőipar szezonálisan kiigazított termelése 1,9 százalékkal nőtt az euróövezetben, és 1,1 százalékkal bővült az EU-ban. Januárban a havi növekedés az euróövezetben 3,9 százalékos, az EU-ban 3,7 százalékos volt.

Az előző évihez képest februárban az építőipari termelés az euróövezetben 9,4 százalékkal, az EU-ban pedig 8,6 százalékkal nőtt. Januárban a növekedés kisebb, az euróövezetben 4,4 százalékos, az EU-ban pedig 5 százalékos volt.  

Az építőipari termelés éves átlaga 2021-ben 2020-hoz képest 5,2 százalékkal nőtt az euróövezetben és 4,8 százalékkal az EU-ban.

A 27 tagállamból 10 ország adata még nem ismert. A már rendelkezésre álló adatok alapján az építőipari termelés a legnagyobb mértékben Magyarországon nőtt havi szinten, 13,3 százalékkal és Svédországban csökkent a legjelentősebben, 7 százalékkal. Éves összevetésben szintén Magyarországon jegyezték fel a legnagyobb növekedést, 42,3 százalékosat, és Svédországban a legnagyobb visszaesést, 11,4 százalékosat.

MTI, 2022. április 25.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©