Volvo Penta dízel-hidrogén hibrid motor

A hagyományos belső égésű dízelmotort hidrogénbefecskendezéssel ötvözi.

2023. május 31.

A Volvo Penta nemrégiben fontos „technológiai áttörésről” számolt be: a belgiumi székhelyű CMB.TECH vállalattal együttműködve olyan motort fejlesztettek ki, mely a hagyományos belső égésű dízelmotort hidrogénbefecskendezéssel ötvözi.

A cégtől származó információk szerint a Volvo Penta nyolcliteres D8 jelű motorján alapuló új fejlesztés a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében üzemelhet tisztán hidrogénnel, ha azonban épp nem áll rendelkezésre hidrogén, működhet egyszerű gázolajjal is.

Hidrogénnel üzemeltetve a motor akár 80 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, teljesítménye és nyomatéka viszont egyáltalán nem csökken a gázolajos működéssel összevetve. A fejlesztővállalatok meglátása szerint mindez átmeneti megoldást kínálhat az üvegházhatású gázkibocsátás leszorítására mialatt az iparágban folynak a kutatások az elektromos és hidrogénalapú meghajtásokkal, illetve egyéb alternatív tüzelőanyagokkal kapcsolatban.

„A Volvo Penta új kétüzemanyagú hidrogénmotorja áthidaló, alacsony karbonkibocsátású megoldást kínál a vásárlók számára ameddig a megfelelő zéró emissziós alternatívák ténylegesen életképesek nem lesznek. Fontos leszögezni, hogy az új motor teljesítménye és nyomtatékgörbéje egy az egyben megegyezik egy hagyományos dízelmotoréval, viszont lényegesen kevesebb szén-dioxidot juttat a környezetbe” – mondta el Anders Wernersson, a Volvo Penta termékmenedzsere.

„Maga a technológia viszonylag egyszerű, és minimális átalakítással beépíthető, emiatt úgy látjuk, hogy számos területen – így az építőiparban és a bányászatban is – költséghatékony és megbízható megoldást kínálhat azon ügyfeleinknek, akik a nettó zéró kibocsátás irányába kívánnak lépéseket tenni.”

Mint a Volvo Penta képviselői elmondták, a motor kezdeti tesztjeire még az idei évben sor kerül Európában, mely után következhet a kis darabszámú gyártás. A bevezetésre fokozatosan kerül sor a piaci tényezők és a kereslet függvényében.

A Volvo Penta partnereként a CMB.TECH fejlesztette a hidrogénüzemű átalakítókészletet és a hidrogéntartályt a D8 motorhoz, mely teljesíti az európai Stage V emissziós norma előírásait. (A Stage V besorolású motorok megfelelnek az amerikai Tier 4 Final szabványnak is, kipufogógáz-utókezelő rendszerük pedig általában részecskeszűrőt és oxidációs katalizátort foglal magába.) A cég 2017 óta működik együtt a Volvo Pentával a kétüzemanyagú motor fejlesztésében, melyet először a tavalyi baumá-n tekinthettek meg az érdeklődők.

Forrás: Volvo Penta

 

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©