Újrahasznosított ipari korom Continental abroncsokban

A Continental 2050-ig 100 százalékra kívánja növeli az újrahasznosított anyagok részarányát az általa előállított abroncsokban.

2023. december 07.

A Continental nemrég  újrahasznosított ipari kormot kezdett adagolni újonnan gyártott Super Elastic tömör abroncsainak keverékéhez a németországi Korbachban található üzemében, mellyel sikerült csökkentenie a fosszilis alapanyagok felhasználását és a kibocsátott szén-dioxid mennyiségét is. A tömör abroncsok, amilyen például a Continental SC20+, már eddig is nagyjából 60 százalékos arányban tartalmaztak megújuló és újrahasznosított anyagokat, azonban 2050-ig a Continental 100 százalékra kívánja növeli a fenntartható anyagok részarányát az általa előállított abroncsokban.

A visszanyert ipari korom a német gyártó egyik partnerétől, a Pyrum Innovations nevű beszállítótól származik, amely az elhasználódott abroncsokat pirolízises technológiával bontja le – ez teszi lehetővé a további használatra nem alkalmas abroncsok által tartalmazott értékes nyersanyagok kinyerését. A tömör abroncsok rendkívül stabilak, nem igényelnek karbantartást, nincsenek kitéve a defekteknek, és terhelhetőségük is magas, így használatuk kifejezetten gazdaságos. Fő felhasználási területük az anyagmozgatás: hasonló abroncsokat gyakran szerelnek nehéz szállítójárművekre, különféle targoncákra, reptéri kiszolgálójárművekre és más ipari gépekre.

A beltéri logisztikai folyamatokhoz kapcsolódóan a legtöbb villástargonca már napjainkban is elektromos üzemű, ennél fogva nagyon fontos az alkalmazott akkumulátorok üzemideje. Az alacsony gördülési ellenállású abroncsok segítenek alacsonyan tartani a villanytargoncák energiafogyasztását, vagyis növelni az egy töltéssel megtehető távolságot. Nem mellékes, hogy az energiahatékonyság egyben értékes természeti erőforrások megtakarítását is jelenti. Ebben játszik kulcsszerepet a keverék, amelyből az abroncsok készülnek.

Az ipari korom fontos töltőanyagnak számít az abroncsok és más ipari gumitermékek gyártása során. Célzott felhasználása a gumikeverékekben növeli az abroncsok stabilitását, tartósságát, ellenálló képességét.

Terveik szerint a jövőben a visszanyert ipari kormot a Continental más keverékeihez is felhasználják majd. A Pyrum és az abroncsgyártó jelenleg karöltve dolgozik az elhasználódott abroncsok pirolízissel történő újrahasznosításának kiterjesztésén és még hatékonyabbá tételén.

Az elhasznált abroncsokból visszanyert ipari korom alkalmazása fontos lépés a körforgásos gazdaság elveinek érvényre juttatása szempontjából. 2050-ig a Continental el kívánja érni a teljes karbonsemlegességet az egész értéklánc tekintetében.

Forrás: Continental

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©