A Liebherr az Intermat-on

Az érdeklődők mintegy 20 Liebherr géppel találkozhattak, rendkívül széles palettán.

2024. május 14.

Az idei INTERMAT kiállítást felkereső érdeklődők mintegy 20 géppel találkozhattak testközelből a Liebherr standján: köztük toronydarukkal, lánctalpas darukkal, földmunkagépekkel, anyagmozgatókkal, cölöpözőgépekkel és betontechnológiai berendezésekkel. Emellett a kiállított gépeken és három tematikus pavilonban a német gyártó egy sor digitális megoldást, szolgáltatást és alternatív hajtáslánc-technológiákat is bemutatott. 

Liebherr Bucket Fill Assist az R 972 lánctalpas kotrón

A kiállított gépek egyike a 6.2 generációs R 972 láncos kotró.  Az alacsony üzemanyag-fogyasztásnak és az úttörő segédfunkcióknak köszönhetően 72 tonnás üzemi tömegével a kotrómodell különösen nagy volumenű építőipari projektekhez és bányászati munkákhoz passzol igazán.

R 972

Az említett funkciók egyikeként az R 972 megkapta a Liebherr házon belül fejlesztett Bucket Fill Assist (BFA) rendszerét, ami a kanál megtöltését segíti elő, ezzel hozzájárul a rövidebb ciklusidőkhöz és a jobb behatolóképességhez. Ugyancsak a rendszer előnyei közé sorolható a kanál kopásának mérséklése, az akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítás és a kezelő kényelmét szolgáló alacsonyabb vibráció.

LRB 23 cölöpöző és talajfúró

LRB 23 cölöpöző- és talajfúrógéppel a Liebherr igazi mindenest kínál mélyalapozási munkákhoz. Jelentős, 600 kW-os teljesítményével a munkagép minden feladattal megbirkózik, ami alapozási munkák során általában elő szokott fordulni. Miután szerkezete a nagyobb nyomatékoknak is ellenáll, Kelly-fúrásra is alkalmas, ami szinte egyedülálló ebben a méretkategóriában. Ehhez kapcsolódik, hogy a gépen alkalmazott vizuális jelzések nagyban megkönnyítik a Kelly-rúd teleszkópos szekcióinak befogatását. A CFA-cölöpök építésekor a kibetonozás folyamata is automatizált.

Liebherr TA 230 Litronic csuklós dömper

Szállítójárművei közül a Liebherr a TA 230 Litronic csuklós dömpert vitte el az INTERMAT-ra. Komoly teljesítményével a terepes billencs elsősorban bányászati területre, a kitermelt anyag szállításához készült, de a hasonló tehergépkocsik nagyobb infrastruktúra-építési projekteken is jó szolgálatot tehetnek. A gyártó a korszerű vezetéstámogató rendszerek széles skáláját kínálja a TA 230 modellhez, melyek a sofőr keze alá dolgozva növelik a hatékonyságot és a biztonságot. Jó példa erre az alapfelszerelés részét képező raksúlymérő, ami valós időben jelzi ki a szállított teher tömegét.

MK 140-5.1 elektromos mobil toronydaru

Az MK 140-5.1 képében a Liebherr a legerősebb mobil toronydaruját állította ki az INTERMAT-on. A daru akár 8 tonnát is emelhet. Igazi különlegessége azonban a VarioJib rendszerben rejlik, amellyel billenőgémes üzemmódban vagy akár 65 méteres gémhosszal is dolgozhat. Mindemellett a környezetbarát hibrid hajtásrendszer tisztán elektromos – ennél fogva kifejezetten csendes – daruzást is lehetővé tesz a munkaterületen kiépített hálózatról vagy más külső áramforrásról. Utóbbiak közül az MK 140-5.1 kompatibilis a Liebherr Liduro Power Port elnevezésű mobil energiatároló rendszerével is.

Rövid idejű munkákhoz: 125 K gyorsszerelésű daru

A 125 K gyorsszerelésű daru minimális helyigény mellett biztosítja a lehető legnagyobb emelési kapacitást. Mivel horogmagassága állítható, a rugalmasság érdekében mindig az adott munkaterület sajátosságaira szabható. Mindenképp említést érdemel, hogy 55 méteres gémhosszával és akár 66 méteres horogmagasságával jelenleg a 125 K a piacon fellelhető legnagyobb gyorsszerelésű daru. Az aprólékosan megtervezett szerelési eljárás és a csekély logisztikai költségek kiváltképp rövidebb átfutási idejű projektek esetén teszik kitűnő megoldássá a Liebherr hasonló emelőgépeit.

L 507 E, a Liebherr első elektromos homlokrakodója

A Liebherr-csoport legelső elektromos homlokrakodójaként nemrég debütált L 507 E már számos európai országban megvásárolható. A villanymotoros újdonság ötvözi a Liebherr saját fejlesztésű tisztán elektromos hajtásláncát a stereoloader rakodógépek előnyeivel, ami egyben azt is jelenti, hogy teljesítménye megegyezik a hasonló méretű hagyományos modellekével. Az L 507 E esetében a Liebherr egy kifejezetten homlokrakodókhoz kifejlesztett nagyfeszültségű rendszerre támaszkodott, amivel garantálhatóvá vált a teljesítmény egyenletes leadása és az akkumulátor hatékony töltése.

Elektromos mixerkocsi: ETM 1205

Az új ETM mixerszéria eleve elektromos dobhajtással készül, vagyis villanymotorral szerelt hordozójárművel párosítva egyszerre oldható meg a beton károsanyag-kibocsátás nélküli szállítása, de a beton kijuttatásának folyamata is tisztává és csendesebbé válik. Az ETM felépítmények félpótkocsira is ráépíthetők: az INTERMAT-ra kilátogatók is egy elektromos nyergesvontatóból és egy ETM 1205 egységből álló járműszerelvényt láthattak. 

Egy gép, háromféle hajtás: T 33-10 teleszkópos rakodó

A Liebherr tisztában van vele, hogy ügyfelei világszerte igen sokféle feladatra és eltérő körülmények között használják a megvásárolt teleszkópos rakodógépeket és buldózereket. Erről tanúbizonyságot téve a gyártó idén egy akkumulátoros-elektromos T 33-10 telehandlerrel érkezett a kiállításra, azonban a gépet a rendelkezésre álló hajtásrendszerek teszik igazán különlegessé: illeszkedve az alkalmazási területhez és az adott piac igényeihez, a tankba HVO (hidrogénezett növényi olaj) vagy HVO és hagyományos gázolaj keveréke is tölthető, de rendelhető elektromos hajtás vagy villanymotorból és belső égésű motorból álló hibrid rendszer is.

Először VarioBase rendszerrel: az LTR 1150 lánctalpas daru világpremierje

Az LTR 1150 érkezésével a Liebherr teleszkópos-lánctalpas darui között immár 150 tonnás modellt is találhatunk. Dacára annak, hogy nagyjából 50 százalékkal nagyobb emelési kapacitást nyújt, mint az LTR 1100, az újdonság éppolyan egyszerűen és gazdaságosan szállítható, mint 100 tonnás kistestvére: az LTR 1150 megvásárolható lánctalpas járószerkezettel, mellyel össztömege 60 tonna, szállítási szélessége pedig 3,5 méter, vagy akár a járószerkezet nélkül is. Utóbbi esetben az össztömeg mindössze 38 tonna, melyhez 3 méteres szélesség társul. Az LTR 1150 a teleszkópos-lánctalpas daruk közül elsőként kapta meg a Liebherr VarioBase rendszerét, amivel a vezérlőszoftver automatikusan képes meghatározni az elérhető maximális kapacitást a beállított nyomtáv és az elfordulás szöge alapján.

Továbbfejlesztett szivattyúhajtással érkezett a 36 XXT önjáró betonpumpa

A 36 XXT önjáró betonpumpa legvonzóbb jellemzői közül nemcsak az új ötrészes gémszerkezet emelkedik ki, hanem a Powerbloc hajtásrendszer és a félig zárt olajkör is. A számos kényelmi és biztonsági funkcióval (ilyen például a könnyebb hozzáférést lehetővé tevő átdolgozott, ergonomikus fellépő) felvértezett eszköz ultrakompakt kialakítású, vagyis a gémnek nincs hátsó túlnyúlása, ezért szűk helyeken is jól manőverezhető. A 36 XXT egyik legnagyobb attrakciója mégis az új fejlesztésű „Powerbloc” szivattyúhajtás, mely magába foglalja a hidraulika-rendszer valamennyi részegységét.

Forrás: Liebherr-International Deutschland GmbH

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©