Autópályán Miskolctól Kassáig

A beruházásnak köszönhetően az infrastrukturális feltételek javításával tovább erősödik a régió versenyképessége.

2021. október 27.

A most elkészült 56,8 km-es szakasszal teljessé vált az M30-as autópálya, így egészen Budapestről Kassára (R4 gyorsforgalmi út Kassa- Migléc (Milhosť) szakasz) végig autópályán lehet majd közlekedni. Az útszakasz 2×2 sávos kialakítással, burkolt leállósávval és fizikai elválasztással épült meg. Az autópályán 130 km/h a megengedett legnagyobb sebesség.

A fejlesztés során 6 különszintű csomópont épült, melyek közül 5 (306. sz. főúti, Szikszói, Halmaji, Encsi, Garadnai csomópont) olyan teljes értékű csomópont, amelyekre minden irányból fel- és le lehet hajtani. Hernádszurdoknál pedig úgynevezett félcsomópont épült, ahol az országhatár irányába nem lehet felhajtani.

Az üzemeltetési feladatokat az Encsnél megépült autópálya mérnökségről fogják ellátni. Arnótnál mindkét oldalon tengelysúlymérő állomás létesült. Délről északra haladva Csobádnál az autópálya mindkét oldalán komplex pihenő (Abaúj pihenő) épült, ahol az utazók komfortjáról vizesblokkok és pihenőbútorok – játszótér és fitneszpark – is gondoskodnak és a későbbiekben üzemanyagtöltő állomással bővíthető. Tovább haladva, Méránál, valamint Hidasnémetinél mindkét oldalon egyszerű pihenőhelyek (Aba Sámuel pihenő és Szent Erzsébet pihenő) épültek.

A teljes szakaszon 7 olyan híd épült, amely országos közutat vezet át a főpálya felett, további 10 olyan híd épült, ami mezőgazdasági utat vezet át a pálya felett. 2 olyan híd épült, amelynél a főpálya alatt halad át az országos közút és további 4 helyen olyan, ahol a mezőgazdasági út halad át a főpálya alatt. Egy olyan hidat is kialakítottak, ami alatt kerékpárút vezet át. Vízfolyás és völgyelet átívelésre 18 híd létesült, amelyből 4 vadátjáróként is funkciónál. Emellett további 2 híd biztosít áthaladást a vadak számára az autópálya felett.

A zajterhelés csökkentésére több település közelében, összesen 6,5 km-en építettek zajvédőfalakat. A projekt részét képezte még 7 olyan körforgalomú csomópont kialakítása is, amelyek a pályaszakaszon kívül épültek meg. A NIF Zrt. beruházásai során kiemelt figyelmet fordít a környezetvédelemre. Ennek jegyében 6 664 fát és 763 404 cserjét ültettek, valamint 6 vadátjárót alakítottak ki.

A projekt három kivitelezési szakaszra bontva épült meg. A 10,4 km-es Miskolc és Szikszó közötti szakaszt az STR 30 Konzorcium (Strabag Építő Kft. – Strabag AG) építette, nettó 39,9 milliárd forint értékben. A Szikszó – Encs közötti 24,2 km hosszú szakasz kivitelezési munkáit a Colas Út Zrt. és Colas Hungária Zrt. végezte, nettó 75,3 milliárd forint értékben. A 22,15 km Encs – Tornyosnémeti közötti szakaszt nettó 63,9 milliárd forint értékben a Hódút Kft. – Duna Aszfalt Zrt. építette.

NIF sajtóközlemény

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Idén 13. alkalommal szálltak versenybe építőipari gyártók, kivitelezők és kutatóintézetek a bauma Innovációs Díjért. Hogyan alakul az iparág jelene és jövője?  Erről olvashatnak.

Előtérben a háttéripar. Milyen folyamatok zajlottak le az utóbbi években és hogyan áll a magyar építőanyag-piac 2022 telén? Válaszol Szarka László, a MÉASZ elnöke.

Magyarországi lakáspiac 2022. Mekkorát fordult fél év alatt a világ?  A Nemzeti Bank elemzői mutatják be az idei folyamatokat.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©