Belsőégésű hidrogénmotort tesztel a Cummins

Újabb jelentős lépés a nulla karbonkibocsátású technológiák elterjesztése felé.

2021. július 16.

A Cummins Inc. a közelmúltban hidrogénüzemű belsőégésű motor tesztelésébe fogott, ezzel újabb jelentős lépést tett a nulla karbonkibocsátású technológiák elterjesztése felé. A koncepció kipróbálására szolgáló teszt a Cummins gázüzemű megoldások terén szerzett tapasztalatára épül, emellett hasznosítja a cég hajtásláncokkal kapcsolatos szakértelmét is. Mindezek segítségével válik lehetővé az olyan új hajtásmódok létrehozása, melyek segítségével a vásárlók eleget tehetnek a jövő energetikai és környezetvédelmi követelményeinek.

„A Cummins izgatottan tekint a hidrogénüzemű motorban rejlő lehetőségekre, mellyel csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, mialatt továbbra is bőséges teljesítmény áll a vásárlók rendelkezésére. Ehhez vadonatúj motorplatformokat használunk, melyeket a legmodernebb technológiákkal szerelünk föl, így növelhető az energiasűrűség, csökkenthető a súrlódás, és javítható a termikus hatásfok. Mindezeknek köszönhetően képesek vagyunk túllépni azokon a teljesítménybeli korlátokon és hatékonyságot érintő kompromisszumokon, melyek a hidrogénüzemre átállított dízel- vagy gázos motorokat gyakorta jellemzik. Már eddig is jelentős technológiai eredményeket értünk el, a fejlesztés pedig korántsem ért véget. Összességében optimisták vagyunk az új megoldás piaci bevezetését illetően” – jelentette ki Srikanth Padmanabhan, a cég motorfejlesztő részlegének elnöke.

A koncepció tesztelését követően a Cummins tervei között szerepel, hogy a motort többféle közúti és nem közúti szituációban is kipróbálja, mely egybevág a cég haszonjárművek dekarbonizációjára irányuló törekvéseivel.

A hidrogénüzemű motorok nagyfokú rugalmasságot biztosítanak az eszközgyártók és a végfelhasználók számára, hiszen az alkalmazott mechanikus erőátviteli rendszerek jórészt változatlanok maradnak, a különbség mindössze annyi, hogy a jelenleg alkalmazott hajtásláncokhoz a hidrogénüzemű motor párosul, ezt követően pedig továbbra is rendelkezésre áll a kívánt alkalmazásokhoz szükséges teljesítmény és kapacitás.

További előny, hogy az új motorok üzemelhetnek zöldhidrogénnel is, melyet a Cummins által gyártott elektrolízerek állítanak elő, ráadásul a kipufogócsőből távozó szén-dioxid és nitrogén-oxidok mennyisége csaknem nulla. A megújuló hidrogén előállítására irányuló várható beruházások világszerte egyre komolyabb lehetőséget biztosítanak majd a hidrogénhajtású flották bevezetésére, ahol a gépekben a Cummins üzemanyagcellás rendszere vagy belsőégésű motorja dolgozik.

A Cummins befektetései többféle technológiát is érintenek, melyek egytől egyig a hidrogénalapú szállítmányozás elterjedését segítik – ezek között a hidrogénüzemű motorokon túl megtalálhatók az üzemanyagcellák, elektrolízerek és tárolótartályok is.

A hidrogén nagy energiasűrűsége megkönnyíti a gáz tárolását az eszközök fedélzetén, méghozzá anélkül, hogy ennek a jármű hasznos terhelhetősége vagy hatótávolsága látná kárát. A Cummins partneri együttműködésre lépett a hidrogéntárolásra szakosodott NPROXX vállalattal, mely lehetővé tette, hogy az üzemanyagcellás rendszert vagy hidrogénüzemű motort magasnyomású gáztartályokkal és vezetékekkel házasítsák a járművek fedélzetén. Emellett az NPROXX vezető szerepet tölt be a konténeralapú tárolóeszközök piacán is, ezzel gyors hidrogén-utántöltést téve lehetővé a végfelhasználók számára.

Azonban a Cummins nem csupán üzemanyagcellákkal és tárolási megoldásokkal járul hozzá a hidrogén ökoszféra kiterjesztéséhez: a cég szintén részt vesz a karbonsemleges, megújuló hidrogén előállításában is, melyhez immár több mint 600 elektrolízer létesítmény szolgáltatja a tapasztalatot világszerte. Moduláris jellegük és skálázhatóságuk révén az elektrolízerek egy sor különféle alkalmazáshoz ideálisak a tehergépkocsi- vagy buszflották helyi szintű kiszolgálásától a közmű léptékű elektrolízisig. Elmondható tehát, hogy a Cummins páratlan kapacitásokkal rendelkezik a hidrogéntechnológiák terén, legyen szó az üzemanyag előállításáról, tárolásáról vagy járművek meghajtásáról.

Cummins sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©