Év végi útátadások

Soltvadkertet és Gyöngyöst elkerülő új útszakaszokat adtak át.

2024. december 22.

Átadták a soltvadkerti elkerülőt

Elkészült az 53. számú főút Soltvadkert elkerülő szakaszának második üteme is, melynek köszönhetően a település nagymértékben mentesül az átmenő forgalom alól. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásának eredményeként a lakosok biztonságosabban közlekedhetnek, ezzel egyidejűleg pedig a zajterhelés és a légszennyezettség is csökken a városban.

A Bács-Kiskun vármegyei települést északról elkerülő, összesen 8,8 km hosszú 2x1 sávos főút kivitelezése az Építési és Közlekedési Minisztérium jogelődjének, a NIF Zrt.-nek a beruházásában vette kezdetét még 2022 májusában, mely azután 2023 és 2024 évben két ütemben készült el.
Az I. ütem 2024 szeptemberében fejeződött be, ennek során mintegy 4,8 km hosszú 2x1 sávos főút épült.

Az új nyomvonal külön szinten keresztezi a 150 sz. Budapest-Kelebia vasútvonalat, melyet egy körforgalmú csomópont követ. Az új út és a Vadkerti tó találkozásában – egy kerékpárosok számára kialakított külön szintű átvezetéssel – szintén épült egy körforgalmú csomópont, továbbá még egy a Kecskemét irányába haladó 54 sz. főúttal való találkozásban is. A fejlesztés részeként 2 db közúti ellenőrző hely, 2 db buszöböl, továbbá a főpályát keresztező önkormányzati és földutak épültek 4,2 km hosszon, valamint a keresztező kerékpárutakat is átépítették 437 m hosszon.

A II. ütem keretében az első ütem folytatásaként 4 km hosszú 2x1 sávos főút valósult meg. Az új nyomvonal és az 5405 j. Soltvadkert-Kiskunmajsa-Szeged összekötő út találkozásában, valamint az 53 számú főút meglévő nyomvonalának találkozásában egy-egy körforgalmú csomópont épült.
A projekt során emellett a főpályát keresztező önkormányzati és földutak kivitelezése is megtörtént 2,2 km hosszon, valamint a meglévő 53 számú főút nyomvonala mellett a kerékpárutat is átépítették 173 m hosszon.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A teljes kivitelezést a Soltút Útépítő Fenntartó és Kereskedelmi Kft végezte, melynek értéke bruttó 20 milliárd forint.

Elkészült a gyöngyösi elkerülő

Elkészült a Gyöngyös nyugati elkerülő út II. üteme, melynek köszönhetően a település nagymértékben mentesül az átmenő forgalom alól, ezáltal csökken a zajterhelés és javul a közlekedés biztonsága. 

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása 2022. májusban indult, amely során felújították a 2406-os szurdokpüspöki úttól kezdődő csaknem 3 km hosszú, a gyöngyös nyugati elkerülő út úgynevezett I. ütemét. A burkolat felújítása mellett a Tarján patak feletti műtárgy felszerkezetének átépítése is megtörtént.

A beruházás folytatásaként a 3. sz. főútig megépült a gyöngyös nyugati elkerülő út 2x1 sávos kialakítású II. üteme, mintegy 1,5 km hosszon.
Az új szakaszon összesen 3 körforgalom épült. Az első a 3. sz. számú főút, a 3203-as jelű út, és az elkerülő út csomópontjába. A 3. sz. főúton az irányított áthaladású turbó körforgalmú csomópont révén dinamikusabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés. Ezek mellett megerősítették és kiszélesítették az útburkolatot, illetve megvalósult egy tengelysúlymérő hely is. A második körforgalom a Déli Külhatár út és a 3203 j. út csomópontjában épült meg, a harmadig pedig az elkerülő úton , amelynek déli és északi ága a távlati fejlesztési területeknek biztosít kapcsolatot.

A beruházás keretében az új építésű II. ütemben 2 patakhíd is létesült: egy 12 méter támaszközzel a Tarján-patak felett és egy 15 méter támaszközű a Gyöngyös-patak felett. A projekt során továbbá a 3. sz. főúton található Nagy-patak híd is megújult, melyen szigetelés- és burkolatcsere is történt. Itt a felszerkezet javítása mellett új szegélyek is kiépültek. Megépült továbbá két keresztező földút is a Gyöngyös-Rédei víztározó déli részénél 182 méter hosszban, valamint két párhuzamos földút 325 méter hosszban, ami az ingatlanok megközelítését szolgálja.

A település belterületének fejlesztése, egy korábbi ütemben, már tavaly elkészült. Ennek részeként a 2406 j. út (Damjanich János utca) Kálvária utca és Eötvös Loránd tér közötti szakaszán a Kálvária utcai csomópont átépítésre, a Damjanich utca kiszélesítésre és szervizútja átépítésre került. Parkolóhelyek létesültek, valamint a Damjanich-Deák-Vachott utcák találkozásánál új körforgalmú csomópont épült. A 2406 j. út (Kossuth Lajos utca) Petőfi Sándor utca és az Orczy kastély közötti szakaszán burkolatfelújítási munkálatokat végeztek a szakemberek, melyek magában foglalták a szegélyépítéseket és cseréket is. Új balra kanyarodó sávot alakítottak ki az Orczy kastély előtt, mely a jelzőlámpa áthangolásával együtt valósult meg. A 24312 j. út (Kossuth Lajos utca) Orczy kastély és a Vasút utca közötti szakaszán a burkolat teljes szélességében történő felújítása valósult meg, szükséges szegélycserékkel és helyenként teljes pályaszerkezet-cserével együtt. A 24312 j. út Vasút utcai szakaszán a zöldfelületek megóvása érdekében szabályos parkolóhelyek épültek. A 24136 j. út (Petőfi Sándor út) Korcsolyás Tamás és Őrálló utcák közötti szakaszán pedig közvilágítással ellátott buszöböl és gyalogátkelőhely került kialakításra. A 2406 j. úton (Gyöngyös, Vachott Sándor utca) a gyöngyös Nagy-patak felett a híd teljes felszerkezetének cseréje valósult meg.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A teljes kivitelezést a HE-DO Építő Zrt., valamint a HE-DO Építő Zrt. és a Colas Út Építőipari Zrt. konzorciuma végezte, melynek értéke bruttó 10,07 milliárd forint. Ebből a település belterületének fejlesztése összesen bruttó 1,27 milliárd forint, a beruházás II. ütemének értéke pedig bruttó 8,8 milliárd forint.

Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) sajtóközleményei alapján, fotók: ÉKM

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©