Elkészült Kelenföld és Tárnok között a vasúti pálya felújítása

30,9 milliárd forintba került a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának második üteme.

2013. szeptember 27.

Székesfehérvár és a Balaton is közelebb került Budapesthez vasúton közlekedők számára a most átadott nettó 30,9 milliárd forintba kerülő a Kelenföld és Tárnok között elvégzett korszerűsítési munkálatok köszönhetően.

Az elkészült vonal a Kelenföld-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz felújításának második üteme. A közel 70 kilométeres teljes Kelenföld-Székesfehérvár vonalszakasz korszerűsítésének célja az érintett települések megközelíthetőségének javítása, a vasúti személy- és áruszállítás részarányának növelése, a 7. számú főút és az M7 autópálya tehermentesítése. Az átépítés javítja az elővárosi és régiók közti közlekedés feltételeit, gyorsítja a Velencei-tó és a Balaton térségének elérhetőségét. A Tárnok és Székesfehérvár között nettó 54,8 milliárd forint értékben felújított pályarészt tavaly decemberben adták át.

A 26 kilométeres Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakasz az V. páneurópai korridor és az elővárosi közlekedés egyik nagy forgalmat bonyolító része. A rekonstrukció során átépítették a kelenföldi, tárnoki és nagytétényi állomásokat, az albertfalvai, budafoki, Érd alsó és tétényligeti megállóhelyet. Nagytétény állomás utasforgalmi szerepét a Kastélypark nevű új megállóhely veszi át.

Az új pályaszerkezetnek köszönhetően a vonatok az eddig lassújelekkel, 40-60 kilométeres sebességkorlátozással terhelt vonalon 120-160 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd, a 15,4 milliárd forintos biztosítóberendezési munkálatok év végi befejezése után. A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával valósulnak meg.

tárnok 02

A régi és az új - Egy FLIRT motorvonat halad Tárnok és Érd-alsó között, a bal oldali pécsi fővonal vágányai alatt a felújított Kelenföld-Tárnok vasúti vonalszakaszon (MTI)

A fejlesztések folytatódnak, a tervek szerint megújul az elsősorban nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó dél-balatoni vasútvonal is. A két ütemre bontott fejlesztés kivitelezési közbeszerzései jelenleg zajlanak. Az eljárások eredményes lezárása esetén a munkálatok jövő tavasszal megkezdődhetnek a Lepsény és Balatonszentgyörgy közötti, összesen 75 kilométeren. A teljes Balaton-parti szakasz korszerűsítése 2015 nyarára befejeződhet. Így két év múlva akár már 80 perc alatt Siófokra, 160 perc alatt Keszthelyre érhetnek a fővárosból a vonaton utazók.

Forrás: MTI

A képek forrása az MTI, Fotó: Máthé Zoltán

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©