Jól teljesít a Rába
2019. november 15.
A Rába csoport konszolidált árbevétele közel 38 milliárd forintot ért el 2019. I-III. negyedévében, ami 9,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva. Jelentős rugalmassággal és maximálisan a vevői igényekre hangolt gyártással sikerült a társaságnak a harmadik negyedév végére is eredményes gazdálkodást felmutatnia.
A Rába csoport 1,19 milliárd forintos üzemi nyereséget ért el 2019. I-III. negyedévében, amelyhez mindhárom üzletág pozitív eredménnyel járult hozzá. A megtermelt, 2,7 milliárd forintot kitevő EBITDA tömeg, amely közel 5 százalékkal haladja meg a bázisidőszakit, is jelzi, hogy a Rába megőrizte gazdálkodási hatékonyságát a bérterhek és energiaárak emelkedése, valamint a változékony piaci kereslet mellett is. Az európai nehéz tehergépjármű piacon a jogszabályi szigorítások után lassulás volt megfigyelhető, ugyanígy csökkenő kereslettel jellemezhető a globális mezőgazdasági és az orosz teherautó szegmens, míg a buszok továbbra is jól fogytak Oroszországban.
A Rába üzletmenetét jelentősen befolyásoló további tényező, hogy a Honvédelmi Minisztériummal 2018-ban megkötött új keretszerződés 2019-re esedékes megrendelései nem realizálódnak, így azokból bevétel nem várható az idei évben. 2019. első háromnegyed évében stabil likviditási pozíció jellemezte a Rába Csoportot. A nyereséges és hatékony működés eredményeként az előző év azonos időszakához képest 3,7 százalékkal növekedett a saját tőke mértéke.
„Üzletpolitikánk alapja és piaci pozíciónk megőrzésének záloga, hogy kapacitásainkat, termékkörünket a vevői igények szerint, rugalmasan kezeljük. Emellett nemzetközileg elismert kompetenciáinkra és a hamarosan teljes kapacitással rendelkezésre álló, modernizált gyártási technológiánkra alapozva új üzletek építésével igyekszünk ellensúlyozni piaci környezetünk ismét érzékelhető bizonytalanságát.” – hangsúlyozta Pintér István, a Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója.
Sajtóközlemény, Rába Nyrt
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?