Az építőanyagok forgalmának növekedésére számít jövőre az egyik legnagyobb hazai kereskedőhálózat

Az újHÁZ Centrum őszi trendriportját mutatta be november elején Budapesten. Idén erős növekedés volt a kerti kiegészítők piacán.

2020. november 06.

Az építőanyagok forgalmának növekedésére számít 2021-ben az újHÁZ Centrum országos építőanyag-kereskedelmi hálózat - mondta az Új ház Zrt. vezérigazgatója a társaság őszi trendriportját bemutató budapesti sajtótájékoztatón november elején.

Rázsóné Szórády Csilla ennek okaként a kormányzati otthonteremtési támogatásokat említette, egyebek mellett az új építésű lakásoknál az 5 százalékos áfa ismételt bevezetését, a családi otthonteremtési kedvezmény (csok) bővülését és a lakásfelújítások állami támogatását.

Elmondta, a vállalat 2019-es árbevétele 70 milliárd forint volt, jelenlegi várakozásaik szerint az idei évet hasonló forgalommal tudják zárni, jövőre pedig kis emelkedésre számítanak. Hozzátette ugyanakkor, hogy a kedvező szabályozás hatása nem az év elejétől érvényesül majd, mert főként a nagyobb beruházásoknál hosszabb előkészítésre van szükség.

A trendriportot ismertetve a vezérigazgató közölte: az idei első három negyedévben a megszokottól eltérően alakult a forgalom. Az év első három hónapjában nőtt az árbevétel, márciusban a pánikvásárlások miatt 6,1 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. A koronavírus-járvány miatti sokkhatás, illetve a bizonytalan helyzet miatt áprilisban és májusban azonban visszaesett a forgalom, holott máskor ez a két hónap a legerősebbek között van - jelezte.

Nyárra kezdett konszolidálódni a helyzet, de az adatok szerint a kivitelezők, építtetők főként azokból a termékekből vásároltak nagyobb tételben, amelyek a már megkezdett beruházások befejezéséhez szükségesek. Az augusztusi visszaesés után szeptemberben ismét beindult az építőanyag-kereskedelem - mutatott rá Rázsóné Szórády Csilla.

Építőanyagok egy barkácsáruház polcain (illusztráció)

Egyre fontosabb a kert

A vezérigazgató szerint ebben az évben egyértelműen felértékelődött az otthon és a kert, új építéseket viszont kevésbé mutatnak a vásárlások. Jelentősen, az újHÁZ Centrum várakozásainál jobban csökkent például a falazó elemek forgalma, és a megvásárolt termékek alapján a nagyobb felújítások sem indultak el az idén a várt mértékben. Erős növekedés volt viszont a gipszkartonoknál, festékeknél, burkolatoknál, szanitereknél és főként a kerti kiegészítőknél.

Hiány néhány termék esetében fordult elő, a vezérigazgató példaként említette a gipszkartonokat, amelyek esetében rövid ideig voltak ellátási nehézségek. A melegburkolatoknál pedig az okozta a fennakadásokat, hogy sok termékeket Olaszországból és Spanyolországból hoznak be, de a külföldi beszerzéseket nagyon megnehezítették a járvány miatt bevezetett korlátozó intézkedések.

A vállalat nettó árbevétele meghaladta a 70,1 milliárd forintot tavaly, az előző évi 62,4 milliárd forint után, az adózott eredmény 2019-ben 392,6 millió forint volt, 2018-ban 112,6 millió forint. Az 1997-ben alapított újHÁZ Centrum teljesen magyar tulajdonú építőanyag-kereskedelmi hálózat, országosan több mint 80 telephelyen érhető el. A társaság idén 10. alkalommal nyerte el a MagyarBrands díjat kiváló üzleti márka kategóriában.

Forrás: MTI, újHÁZ Centrum

Fotó: Thinkstockphotos.com

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©