Továbbépül a miskolci Y híd

2021. július 14.

Újabb jelentős összeggel, több milliárd forinttal támogatja a kormány Miskolc úthálózatának fejlesztését. Az Y-híd építésével kapcsolatos egyeztetéseken többször is felmerült, hogy a megnövekedett városi forgalom miatt, több helyen is szükség lenne új tehermentesítő utak megépítésére. A kormány támogatásával megszületett a szakmapolitikai döntés, hogy az Y híd által létrejövő úthálózati elemek fejlesztését folytatni kell további szakaszok 2x2 sávosra bővítésével. Ezen döntés eredményeképp még idén szeptemberben közbeszerzési eljárást indít a NIF Zrt. az Y híd utáni új útszakaszok tervezőjének kiválasztására.

“Az Y-híddal kapcsolatban többször merült fel a kérdés, hogy mennyire ad megoldást Miskolc keleti városrészének közlekedési problémáira, és természetesen a válasz az volt, hogy csak részben, úgy viszont fontos válaszokat ad. Nem is volt kérdés, hogy folytatni kell, ez a mostani döntés arról szól, hogy ez a folytatás milyen irányban történjen meg. A tervezési szerződés jövő tavaszi megkötése után első fázisában feltárja a város fő tömegközlekedési csomópontjainak, a Búza tér, a Gömöri és Tiszai pályaudvarok egymással és az új útszakaszokkal való kapcsolódási lehetőségeit” – tájékoztatott Nyul Zoltán, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese. 

 

A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy Miskolcon a korábbi tervek között szereplő intermodális csomópont egy külön szintű városi átvezetésre rátelepített létesítmény lett volna a Tiszai pályaudvarra optimalizálva. Ezt az elképzelést az országgyűlési képviselő, az önkormányzat és a NIF együtt gondolkodása felülírta és úgy döntöttek, hogy inkább a ma is meglévő decentrumok (Tiszai pályaudvar, Gömöri pályaudvar és Búza tér) fejlesztésére, összekapcsolására fókuszálnak.

A 337 m hosszú Miskolci Y híd A Tiszai-pályaudvar felé vezető ágán a pályalemez betonozása történt meg két ütemben az előregyártott gerendák felhelyezését követően, valamint a szintén előregyártott támfal elemek közötti feltöltés is folyamatos. A híd felszerkezetének építése tovább folytatódik a monolit, helyszínen készülő vasbeton lemez építésének előkészítésével. Az „Y” híd Kisfaludy utcai ágán elkészült a cölöpalapozás és készül a cölöpöket összefogó gerenda is. Megkezdődött a Pfaff Ferenc utával párhuzamos szervízút nyomvonalának kialakítása is a humuszréteg eltávolításával, valamint a Vörösmarty utcán már elindultak a hírközlési hálózatok kiváltási munkái. A 92. sz. Miskolc-Bánréve-Ózd vasútvonal keresztezésében, a munkaterületen lévő vasúti átjáró külön kerékpáros átvezetéssel történő megvalósítása 2021. június 21-én befejeződött és a vasúti átjáró MÁV általi forgalomba helyezése megtörtént. A közforgalom számára azonban az átjáró továbbra is zárva tart.

NIF sajtóközlemény alapján

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Új hid az Ipolyon

Újabb magyar-szlovák határmenti kapcsolat jön létre az Ipolydamásd és Chľaba (Helemba) közötti határhíd  megépítésével. 

Villamos vonatok a Balaton északi oldalán

Végéhez értek a Szabadbattyán és Balatonfüred között mintegy 55 km-es vonalszakaszon megvalósuló villamosítási munkálatok.

A kábeleket feszítik a Tiszaugi hídnál

Az M44 gyorsforgalmi út építésének része az új Tisza híd építése. Az egyik leglátványosabb munkafázis, a kábelek feszítése zajlik.

Villamosítás az Észak-balatoni vasúton

A munkálatok a tervek szerint folynak. Nyáron Balatonfüredig lesz kész a vonal .

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2020 ©