Régiből új

Minőség, pontosság, energiahatékonyság és a források kímélése. A HEWI G. Winkler GmbH  céljai elérésének érdekében a Jungheinrichet bízta meg az új gyár építésével.

2022. szeptember 06.

Általában észrevétlen, visszahúzódik a háttérben és sokszor szerényen a díszlécek és burkolatok mögött bújik meg. Mégis nagyon fontos szerepet játszik a megbízható és abszolút stabil kapcsolatok létrehozásában. A rögzítő anyacsavarról van szó. Első pillantásra egy átlagos tárgy. Második pillantásra érdemes a Baden-Württemberg szívében található Spaichingenbe benézni, ahol az ipari vállalatok „rejtőző bajnokokká” válnak és termékeikkel világhírt érnek el.

Az 1955 óta működő HEWI G. Winker GmbH & Co. KG piacvezető az innovatív biztonsági és rögzítőelemek, valamint a hidegen fröccsöntött elemek nagysorozatú gyártása terén. – Naponta közel 7 millió anyacsavar és hidegen fröccsöntött elemet szállít ki a HEWI csoport, amelyeket számos nemzetközi járműgyártó épít be biztonsági csatlakozásokba – mondta Dr. Günther Meßner, a HEWI GmbH műszaki ügyvezető igazgatója.

A spaichingeni gyár végül nem tudta tartani a lépést a HEWI növekedésével. Mind a gyártási és raktározási részleg, mind pedig a nagyrészt manuálisan működtetett raktárak logisztikai folyamatai elérték teljesítőképességük határait. " Egy teljesen új, automata megoldást akartunk, amely a gyártást és logisztikát is felkészíti a jövőbeni kihívásokra és a további növekedésre. És mindezt lehetőleg egy kézből " – folytatta Dr. Günther Meßner.

Egy új dolog megalkotása közösen

Ekkor lépett színre a Jungheinrich. Az új logisztikai koncepció kialakítása olyan, mint egy kirakójáték, melynek során közös ötletek merülnek fel, különböző funkciókra szánt területek kerülnek meghatározásra és végül az összeillő folyamatok kiadják az első layoutot. A HEWI különlegessége abban rejlik, hogy a vállalat a telephelyén saját maga végzi a gyártást és a gyártáslogisztikát úgy kellett kialakítani, hogy az árubevételt, valamint az új automatizált magasraktárt önvezető targoncák (AGV-k) kössék össze a gyártási és árukiszállítási területekkel.

 Az új üzem területe 36 114 négyzetméter és további 23 588 négyzetméterrel bővíthető. A beruházás nagysága elérte a 18,5 millió eurót. A beruházás kiemelt része egy automata 3 folyosós Silo magasraktár 9888 raklaphellyel, galériás tárolókkal, valamint a hozzá tartozó szállítópályákkal. A duplamély önhordó állványszerkezet egyben az épület tetejét és oldalfalait is tartja. Mindez 57,5 méter hosszú, több mint 22 méter széles és 25 méternél is magasabb.

A HEWI-nél megvalósított Jungheinrich megoldás célja a nyersanyagok, félkész- és készáru automatikus raktározása tárolóládákban, valamint az üres raklapok rakodása. A gyártótartályokhoz nemcsak egyutas és EUR raklapokat kell szállítani, hanem akár 650 kilogramm tömegű görgős fémraklapokat is. A berendezés teljesítménye óránként körülbelül 93 dupla munkaciklus.

Az árubeérkezést, a magasraktárt, a gyártást és az árukiadást 6 darab ERC 215a típusú vezető nélküli targonca köti össze. A Jungheinrich biztosította mindehhez az összes komponenst: az állványépítést, a magasraktári felrakógépeket, a szállítópályát, a vezérléstechnikát, az anyagáramlás-számlálót és a raktárirányítási (WMS) rendszert. Mindezt egy kézből. Emellett manuális ERC típusú targoncák és egy új targoncairányítási rendszer segítik a raktárban a mobilitást.

 

Moduláris felépítés a maximális rugalmasság érdekében

Az automata magasraktár a HEWI termékeinek egy köztes raktározási lehetőséget biztosít azzal a céllal, hogy valóban csak annyi anyag legyen raktáron, amennyi a saját gyártáshoz szükséges. Az árubeérkezést követően a termékeket először a magasraktárba betárolják, onnan szállítják mosásra és utána visszatárolják a magasraktárba. A raktárból aztán a gyártásba viszik az árut, majd a készárut ismét betárolják és végül kiszállításra kerül. " Ebben a moduláris rendszerben minden folyamat jól elkülönül annak érdekében, hogy minden gyártási egység bármikor elvégezhesse a saját feladatait. Ez azt jelenti, hogy igény esetén a termékeket az árubeérkezéstől közvetlenül a gyártáshoz is irányíthatjuk vagy a gyártásból az árukiszállításhoz szállíthatjuk. Így maximális rugalmasságot biztosít a rendszer "- fejtette ki Thomas Gruber, a Jungheinrich szakértője.

" A Jungheinrich kifejezetten folyamatokban gondolkodott a legkülönbözőbb gyártási és logisztikai területek között, így a feladatot egészében meg tudta oldani és ez számunkra rendkívül meggyőző volt " – emelte ki Dr. Günther Meßner.

Az automatizálás mindemellett nem öncélúan valósult meg, hanem inkább arra szolgált, hogy a folyamatokat tovább optimalizálják, illetve jobban meg tudják szervezni az anyagáramlást. A HEWI ügyfélköre elsősorban autóipari beszállítókból áll, ezért folyamatosan megbízhatóan kell közvetlenül a gyártásba beszállítani a termékeit.

" Az automata magasraktár és a vezető nélküli, automata targoncák alkalmazásával teljesíteni tudjuk az autóipar által elvárt minden napos 24 órás rendelkezésre állást. A szállítási lánc folyamán még pár órás kihagyást sem engedhetünk meg magunknak " – hangsúlyozta az ügyvezető.  (x)

HEWI

A HEWI G. Winker GmbH & Co. 2018-ban 560 munkáltatót foglalkoztatott és 140 millió euró forgalmat realizált. Naponta közel 7 millió anyacsavar és hidegen fröccsöntött elem kerül gyártásra a németországi Spaichingenben. A HEWI további két gyárral rendelkezik Taiwanban és Kínában. A vállalat termékeinek 60%-át belföldre, 40%-át külföldre értékesíti, melyből 16% az Európai Unión belül kerül értékesítésre.

https://www.youtube.com/watch?v=EtU-kY4e8g4&list=PLWxe6yxrs57qO9_Srl0mEHza9nZLVvSq9

 

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A csehországi Dobříšban található Doosan Bobcat-központban rendezték meg a Bobcat Demo Days-t. A cég a legújabb termékeit és technológiáit mutatta be.   

 

Az ukrajnai háború és következményei hatására többé-kevésbé ugyanazok a tendenciák érvényesülnek a szomszédos országok építési piacán. Egy biztos: mindenkinek fájni fog.

Átadták a Néprajzi Múzeumot, amely a Liget Budapest projekt keretében épített újabb nagyszabású épület. Díjeső a terveknek, de hogyan készült el az épület? Interjú a projektvezetőkkel.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©