Közelebb az ügyfelekhez

 

MAÉP: A cég növekedési pályán van. Elégedett a tulajdonos?

S. A.: Határozottan igen. Ha a gazdálkodási eredményeket nézem, akkor tavaly az előző évben elért bevételhez képest 14%-os növekedést könyvelhettünk el, tehát a megszorítások ellenére vagy az év eleji negatív hangulat ellenére is tudtunk fejlődni. Fontos a fejlődés, de nem ez hajt bennünket. Az elmúlt időszakban olyan dolgokra koncentráltunk, amikkel sikerült a piaci pozíciónkat megerősíteni. Folyamatosan bővítjük a termékpalettánkat, amire én is büszke lehetek, meg a külföldi partnerek is, akikkel együtt dolgozom.

Ha 2020-at értékelni kellene, akkor azt is elmondhatjuk, hogy az év második felében rengeteg megkeresésünk volt, így nagyon erős második fél évet zártunk. Sajnos sok ügyfelet nem tudtunk kiszolgálni géphiány miatt. Ebben az évben szerintem rosszabb lesz a helyzet, mert nem tudnak megfelelő ütemben szállítani a gyártók. Hiába rendeltem meg több mint 200 darab gépet erre az évre, a szállítások csúsznak, így késve érkeznek meg a gépek.

MAÉP: Folytatódik-e a tavalyi terjeszkedés, új telephelyek nyitása?

S. A.: Igen, tavaly nyitottuk a sóskúti telephelyet, ami jó döntés volt. Azóta is sikeresen működik. Ezért idén további 2 telephellyel bővülünk. Március 1-ével indult Pécsen egy telephely, és még az év első negyedévében Hajdúnánáson is megnyitunk. Mindezekkel a telephelyekkel közelebb kerülünk a jelenlegi és leendő ügyfeleinkhez.

MAÉP: Hogy fog kinézni ezekkel az országos lefedettség?

S. A.: Négy saját telephelyünk lesz, az előbb említettek mellett ott van még a jelenlegi központunk Szombathelyen. Az idei év végére, de legkésőbb jövő év elejére szeretnénk egy nagyobb központot létrehozni Vépen. Itt egy két beállásos műhely, raktár, iroda és egy oktatóterem is rendelkezésre áll majd.

MAÉP: A szerviz rendelkezésre állása is nagyon fontos dolog. Ha jól tudom, szervizpontok nyitása történt Békésen, Kalocsán, Nyíregyházán.

S. A.: Így van. Ezzel a megoldással csökkentettük ügyfeleink költségeit, de hosszú távon ezeket is tovább szeretnénk fejleszteni. A telephelyek megnyitása után szeretnénk mindenhol a szervizfeladatokat is ellátni. Ez az egyik legfontosabb feladat, hogy probléma esetén a leggyorsabban tudjunk reagálni.

MAÉP: Mennyit költenek beruházásra az idén?

S. A.: A vépi telephely fejlesztésére és az újak kialakítására nagyságrendileg 150-200 millió forintot költünk. De ezek mellett elkezdtük fejleszteni szervizautó-kapacitásunkat is. És ne feledkezzünk meg a munkaerőről sem, mert végre kell hajtanunk humán fejlesztéseket is.

MAÉP: A megfelelő szakemberek toborzására gondol vagy inkább képzésekre?

S. A.: Mindkettőre. Szakembert szerezni a mai munkaerő piaci helyzetben nagyon nehéz. Viszont azt gondolom, hogy azok, akik most velünk dolgoznak, azok hosszú távra terveznek nálunk.   És itt jön képbe a képzés, amivel versenyképes tudást és hosszú távú megélhetést szeretnénk kínálni dolgozóinknak. (x)

 

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Hazai lakáspiaci hírek

Hazai lakáspiaci hírek

Az első negyedévben közel 29 százalékkal több lakás épült, mint tavaly. Minden nyolcadik hazai lakás újulhat meg a következő egy évben egy felmérés szerint.

Új Hidromek homlokrakodó

Új Hidromek homlokrakodó

A Hidromek új, HMK 635 WL típusjelű homlokrakodója kifejezetten a nehéz ipari feladatokra szabott rakodógép.

Sikertörténet a szerb építőipar fejlődése

Sikertörténet a szerb építőipar fejlődése

2015 és 2020 között a szerb építési teljesítmény minden kezdeti várakozást felülmúlt.

Digitális térben a Construma

Digitális térben a Construma

A Hungexpo a rendezvényekkel kapcsolatos bizonytalanság és a felkészülési idő rövidsége miatt úgy döntött, hogy az idei Construma-t virtuális térben rendezi meg.  

A Manitou első negyedéves rekordja

A Manitou első negyedéves rekordja

A Manitou Csoport, amely a Manitou, a Gehl és a Mustang  márkákat birtokolja, rekord nagyságú megrendelést kapott az első negyedévben.  

Hazai energetikai hírek

Hazai energetikai hírek

Egy lépéssel közelebb a magyar-szerb gázvezeték, fejlődik az észak-dunántúli áramhálózat, a pécsi hőerőmű egykori hulladékából építőanyag készülhet.

Kína elnöke a LiuGong-nál

Kína elnöke a LiuGong-nál

Az elnök az innováció fontosságát és a globális versenyképességet hangsúlyozta.

Új Komatsu kotró Európában

Új Komatsu kotró Európában

A Komatsu Europe bejelentette a PC2000-11 kotró érkezését. A munkagépet kifejezetten merev vázas dömperek gyorsabb rakodására tervezték.

Késik a bauma

Késik a bauma

Fél évvel elhalasztják a müncheni bauma-t, világ vezető építőgép kiállítását.

Magyar kereskedelmi ingatlanpiac

Magyar kereskedelmi ingatlanpiac

Az irodaházak 2020-ban is a legvonzóbb befektetési eszköznek bizonyultak a magyar kereskedelmi ingatlanpiacon.

Kilőtt a Volvo az első negyedévben

Kilőtt a Volvo az első negyedévben

Globálisan javuló hangulat az építőgép piacokon. A Volvo nagyot megy.

Hazai turisztikai fejlesztések

Hazai turisztikai fejlesztések

Hamarosan indul a sármellék-zalavári repülőtér fejlesztése, kezdődik a szigetvári várat körülvevő park felújítása és a Pilisi Parkerdő területén is fejlesztenek.

Hitachi ABB együttműködés

Hitachi ABB együttműködés

A Hitachi Construction Machinery és az ABB együtt kutatják a nettó zéró kibocsátás lehetőségeit.

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából



A JCB nemrég dobta piacra legújabb elektromos eszközeit, méghozzá épp aznap, amikor a brit kormány bemutatta tízpontos „zöld ipari forradalom” tervezetét.


Cégvezetők értékelnek. Ismét jó év az építőgép kereskedelemben.


Alighanem a 2021-es év közlekedési slágere lesz az ősszel elinduló, Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, vagyis villamos-vasút.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2020 ©