Fejlesztik a Balatoni Bringakört

Jelenleg is tart a kivitelezés a tavat megkerülő kerékpárúton.

2022. május 19.

A jó idő beköszöntével egyre többen veszik elő a bringákat és tekernek hazánk kerékpárútjain. Az elmúlt években jelentősen megnövekedett a kerékpározást, mint aktív turisztikai formát választók száma, ezért a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló kerékpáros fejlesztések kiemelt jelentőséggel bírnak. Mind közül a leglátványosabb előrehaladást a 205 km hosszú Balatoni Bringakörön tapasztalhatják majd meg a kerékpározók az idei szezonban.

A Bringakör fejlesztésének célja, hogy a több mint 20 éve kijelölt kerékpáros útvonal felülvizsgálatával, ideális nyomvonal mentén tegyék biztonságossá és komfortossá a közlekedést a biciklis turisták számára.

A Bringakör komplex fejlesztése 2019 áprilisában kezdődött. Az elmúlt években több szakasz megújult, sok részen pedig jelenleg is folynak a felújítások, melyek ősszel befejeződnek. Ennek eredményként a tavalyi évhez képest az idei szezon kezdetére további 40 km-en újult meg a Bringakör. Májusig 108 km-en, az év végéig pedig összesen 114 km-en haladhatnak korszerűbb úton, kényelmesebben a bringások a Balaton körül.

Jelenleg az útvonal 6,2 kilométeres szakaszán zajlik a kivitelezés. Az év végére így összesen 47,4 km-en újítják fel az útvonalat, 51,7 km-en festik fel a burkolatjeleket és helyezik ki a tájékoztató- és KRESZ táblákat.

A NIF 2019-ben megkezdett fejlesztéseinek eredményeként az év végére mintegy 15,1 kilométeren tekerhetnek a kerékpárosok biztonságosabban, az autós forgalomtól elválasztva az újonnan kiépített kerékpárúton. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a meglévő körtúra lényegesebben komfortosabbá válik.

A Balatoni Bringakör egy szakasza Szántódnál

A Bringakör

A Bringakör kiindulópontja Balatonalmádinál van, de a Budapest-Balaton biciklis útvonal Balatonakarattyán csatlakozik be a balatoni kerékpárkörútra.
A déli part Balatonakarattyától Balatonboglárig tartó fejlesztése tavaly év végén befejeződött.

Az északi parton a Bringakört érintő Balatonfűzfő-Aszófő közötti nem építési engedélyköteles fejlesztések 2021 tavaszán megkezdett szakaszának harmadik ütemében érintett településeken (Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Csopak, Balatonfüred, Aszófő) 2021. december elején fejeződtek be a munkálatok. Itt aszfaltozási munkákat végeztek, burkolatjeleket festettek fel és útirányjelző táblákat helyeztek ki.

A beruházások folytatásaként 2021 novemberében megkezdődött Balatonakali, Révfülöp, Ábrahámhegy, Badacsonytördemic és Gyenesdiás települések lakóutcáinak felújítása. Balatonakalin a Csárdás utca érintett szakaszát, Révfülöpön a Halász utcát teljes hosszban, Gyenesdiáson az Alsógyenesi településrészen lévő vegyesforgalmú utcát teljesen felújították, felfestették a burkolatjeleket, valamint tájékoztató- és KRESZ táblákat helyeztek ki. Ábrahámhegyen a Park utcán, a Vasút utcán és a Virág utcán, Badacsonytördemicen a Római úton, a Zöldfa utcán és a Debreczenyi Gyula utcán a burkolati hibák kijavítását követően felfestették a burkolatjeleket és kihelyezték a tájékoztató- és KRESZ táblákat is. A beruházás 2022 tavaszára lezárult.

Az Örvényes és Tihany közötti szakasz átépítése is befejeződött, így az elkészült szakaszokon már korlátozások nélkül lehet kerékpározni.

Forrás és fotók: NIF Zrt. 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Lapunk ezúttal is megkérdezte az építőgép forgalmazó és gépkölcsönző szektorban működő nagyvállalatok vezetőit, hogyan értékelik az elmúlt évet és mit várnak 2024-től. 

A világ legjelentősebb építőipari gépkiállításai közül messze az INTERMAT az, amelyik a leghosszabb múltra tekint vissza.Előzetes körkép és gyártói információk. 

2024. évi várakozások az építőiparban. ÉVOSZ: a rendelésállományt és a cégek véleményét figyelembe véve az építőipar 2024-ben a termelés csökkenésére készül.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©