Az utolsó híd a Déli Körvasúton

Kezdetét veszi a Szerémi út feletti új híd szerelése.

2025. március 07.

Végső fázisába ért a Szerémi út feletti vasúti híd jobb oldali felszerkezetének szerelése, de már az összes hídelem a támfalakon kialakított szerelőtéren van. Április közepén a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerülhet. A Déli Körvasút mérföldkő a magyar vasútfejlesztés történetében, hasonló jelentőségű beruházásra 100 éve nem került sor a főváros területén.

Ezen a héten érkezett meg az utolsó hídelempár, így már mind a tíz hídelem a támfalak tetején kialakított szerelőtéren van. A híd szerelőtere az ezen a szakaszon épített végleges töltésmegtámasztó támfal tetején került kialakításra, ezáltal a híd szerelése nem jár többlet terület igénybevétellel vagy forgalomkorlátozással. Az elemek egyenként 10-17 tonna tömegűek, 6,7 méter szélesek és 3 méter magasak. Szállításuk kizárólag fektetve lehetséges, túlméretes szállítmányként. A kiszállított elemeket egy 200 tonna teherbírású daru emelte a szerelőtérre, ahol a precíz beállítást követően a helyszíni illesztések kialakítása (helyszíni hegesztéses technológiával), a korrózióvédelem, valamint a hídszerkezet szigetelése a következő művelet. Várhatóan április közepén a Szerémi út és 1-es villamos felett a teljes, helyben összeszerelt híd a helyére kerül.

A Déli Körvasút a fővárosi és hazai közlekedés szempontjából az egyik legfontosabb beruházás, azonban jelentősége ezen is túlmutat. Egy komplex, XXI. századi városfejlesztés, melynek keretében Ferencváros és Kelenföld vasútállomások között újítják fel és bővítik ki a vasúti összeköttetést, illetve jelentős zöldfolyosót alakítanak ki a Dunától a budai hegyekig. Ezen az útvonalon halad át három, Magyarországot érintő európai uniós vasúti korridor is. A projekt eredményeképpen a Közvágóhíd és a Nádorkert térségében két új vasúti megállóhely létesül, valamint jelentősen bővül a vasúti kapacitás. A kettő helyett három, illetve négy vágány létrehozása, és az új megállók építése ugrásszerűen megnöveli a vasút elővárosi és városi teljesítőképességét, miközben a kialakított zöldfelületek javítják a levegő minőségét és természetes élőhelyet biztosítanak az élővilág számára.

Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóiroda

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Iparági együttműködések. Partnerségek, melyeket nagy gépgyártók kötöttek kisebb, nagyobbrészt a szektoron kívülről jövő szereplőkkel. Teszik ezt annak érdekében, hogy lépést tudjanak tartani az iparág jövőjét meghatározó trendekkel.

Korszakváltás. A csepeli Szabadkikötőben működő MAHART Container Center 2025-ben jelentős technológiai ugrást hajtott végre: a terminál új, SANY gyártmányú, sínre szerelt portáldaruval (RMG – rail-mounted gantry) váltotta le az 53 éves GANZ-berendezést.

Piros pont a jóknak. Évtizedek óta ismeri el a legjobb termékeket előállító szakemberek munkáját a Red Dot dizájndíj. A nemzetközi szakmai zsűri által kiosztott rangos német díj nemcsak a fogyasztási cikkek, hanem a műszaki berendezések, járművek és építőgépek világában is mérvadó.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Hozzászólási szabályzat Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©