Scheuerle fejlesztések szélerőmű egységek szállítására

Az új K25 L moduláris járműplatform fejlesztése során a Scheuerle a magas tömegközéppontú szállítmányok biztonsági szempontjaira összpontosított

2021. július 08.

Az új K25 L moduláris járműplatform fejlesztése során a Scheuerle elsősorban a magas tömegközéppontú szállítmányok biztonsági szempontjaira összpontosított, mely különösen az egyre nagyobb teljesítményű szélturbinák alkatrészeinek célba juttatásakor fontos követelmény. Ezen felül viszont a K25 L kimagasló stabilitása révén igen jól teljesít akkor is, ha építőipari gépek és berendezések fuvarozásáról van szó.

Napjainkban az energiaiparban folyamatos az egyre nagyobb teljesítményű szélerőművek térhódítása. Ezzel párhuzamosan a növekvő méretek – és különösképp a szállítmányok ebből adódó magas tömegközéppontja – rendkívül stabil és alacsony rakfelületű szállítóeszközöket igényelnek. A Scheuerle e kihívásra válaszul dolgozta ki a K25 L sorozatú járműplatformot, mellyel szavatolható a hasonló tárgyak stabil, mégis rugalmas szállítása. A típusjelben szereplő L (Low, azaz alacsony) a figyelemreméltóan alacsony rakfelületre utal, melyet a gyártó nagyobb abroncsok alkalmazása mellett ért el.

A K25 L egységek nyomtávja 2100 mm, míg teljes szélessége 3000 mm, mely több mint 10 százalékkal szárnyalja túl a versenytársak által kínált termékek jellemzőit. A nagy nyomtávnak is köszönhető, hogy a K25 L jelentősen csökkenti a borulásos balesetek kockázatát nagy átmérőjű szélturbina-szekciók mozgatása közben, ezzel jócskán növelve az ilyesfajta munkák biztonsági szintjét.

A K25 L legnagyobb megengedett tengelyterhelése 23 tonna, óránkénti 80 kilométeres sebességnél pedig akár 13,9 tonna. Emellett az alkalmazott gumiabroncsok nagyobb átmérőjűek és masszívabbak, méretük 285/70 R19.5. Dacára a nagyobb kerekeknek, a rakfelület magassága mindössze 875 mm (terhelten) vagy 910 mm (rakomány nélkül), mely megkönnyíti a sofőrök dolgát a terhek mozgatása során. Mindezen túlmenően a maximum 680 mm tartományban szintezhető tengelyek igen biztonságossá teszik a közlekedést egyenetlen talajon, míg a legfeljebb +/- 60 fokos kormányozhatóság az optimális manőverezhetőségről gondoskodik. A szintezést a Z19 családhoz tartozó beépített energiacsomag teszi lehetővé. Említést érdemel az is, hogy az alacsony emisszióra a Stage V besorolás a garancia.

A K25 L nagyobb negatív és pozitív hajlítónyomatéknak képes ellenállni, mint bármely hasonló termék a piacon, ezzel a különféle teherelrendezések révén nagyobb rugalmasságot biztosít az üzemeltető számára. Ez különösen abban az esetben előnyös, ha például szélerőművek toronyszekcióit vagy gondoláit kell szállítani, melyeket nagy össztömeg mellett magas tömegközéppont jellemez. Ám az előnyök akkor is számottevőek, ha a teher tömegközéppontja a felfogatási ponttól távol helyezkedik el – mint például forgóvázakra felfogatott hosszú tárgyak esetében. Ráadásul a K25 L egységek torziós merevsége 30 százalékkal magasabb a hasonló termékekkel összevetve, ami kanyarodás közben garantálja a biztonságot.

Az elektronikus fékrendszer (EBS) alkalmazása elsőrangú fékteljesítményt, ezzel rövidebb fékutat eredményez. A vontatójárműtől függően a szerelvény diagnózisa, jellemzőinek nyomon követése akár a fülkéből is lehetséges, de okostelefonos kapcsolat is rendelkezésre áll. Minden egyes különálló bogira fényszórók kerültek, ami tovább fokozza a biztonságot, hiszen a sofőr éjszaka is kényelmesen beláthatja az utat.

A K25 L széria tagjai teljesítik a 2-6 tengelyes járműplatformokkal szemben támasztott összes elvárást. Az egységek, melyek akár -25 fokos környezeti hőmérsékleten is alkalmazhatók, kombinálhatók hattyúnyakakkal, vonórudakkal, forgóvázakkal, áthidalókkal és toronyadapterekkel is. Sokoldalúsága nemcsak a szélerőmű-ágazatban, de az építőiparban is kézenfekvő választássá teszi a K25 L családot magas tömegközéppontú gépek és berendezések szállításához.

Forrás: Transporter Industry International  (TII) GmbH

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


A korábban jól ismert Doosan márkanevet januárban Develonra változtatta az új tulajdonos. Megnéztük, milyen munkagépek kerültek az új brand alatt a piacra. A képen a novemberben bejelentett új átrakó látható.

Az elmúlt fél évben az abroncsgyártók nem fukarkodtak új típusok és méretváltozatok bejelentésével, ezekből válogattunk. A képen a Michelin Crossgrip abroncsa látható.

Számos hazai fejlesztés könnyítheti meg az építőiparban vagy az építőanyag gyártásban dolgozó szakemberek dolgát. Az elmúlt néhány hónap ígéretes hazai fejlesztéseiről olvashatnak. A képen hőszigetelő üveghab látható.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2022 ©