Alagút-kotró a Develon-tól

A  korábban Doosan néven ismert Develon a napokban a DX235RTF-7 típusjelű alagút építő kotróval bővítette a cég különleges rendeltetésű gépeinek sorát.

2024. július 30.

Az új DX235RTF-7 a Develon jól bevált, DX235LCR-7 típusú farsöprés nélküli lánctalpas kotrójára épül, kellő erejéről pedig a 141 kW (189 Le) teljesítményű DL06V Stage V dízelmotor gondoskodik. A nem mindennapi kotró az alapmodell DX235LCR-7 kompakt kialakítását és kis fordulósugarát vitte tovább, leglényegesebb része viszont mégis az alagút építési munkákra optimalizált gémszerkezet, mely az újfajta gém- és kanálszár-kialakítás mellé speciális kinematikát és gémbillentés funkciót kapott.

DX235LCR-7

A DX235RTF-7 üzemi tömege mindösszesen 25.689 kg, melyhez 9260 mm-es maximális kinyúlás társul – ebből is látszik, hogy az alagút építésre megalkotott gémszerkezetnél a vízszintes kinyúlás és precizitás élvez elsőbbséget a függőleges mozgási tartománnyal szemben. A speciális kinematika lelke a gémbillentés funkció, mely 45-45 fokos kitérítést tesz lehetővé mindkét irányba a fülkében elhelyezett pedál segítéségével.

Mivel a gém-kanálszár konfigurációt kifejezetten szűk terekben végzett munkákra szabták, a mozgástartomány némileg csökkent az alapkivitelű DX235LCR-7 típushoz képest. Azonban azzal, hogy ritkábban szükséges elforgatni a felsővázat, az új "alagutas kotró" épp ideális a csupán korlátozott mozgásokat lehetővé tevő környezetekhez. Másként fogalmazva: a DX235RTF-7 hatékonyan dolgozhat a szűk alagútjáratokban, ugyanis úgy érheti el az alagúthomlokot és az oldalfalakat, hogy a kis helyen történő manőverezést megkönnyítendő viszonylag csekély befoglaló méretekkel rendelkezik.  

Emellett a DX235RTF-7 modellt különféle védőelemekkel is felszerelték, melyek megóvják a lehulló törmeléktől, illetve a kanálszár alagútfalnak  ütközés esetén. Ennek eredményeképp a kotró a leeső tárgyak elleni FOG2 védelemmel rendelkezik, amit több ipari szintű védőburkolat és a hidraulikavezetékeket védő elemek egészítenek ki.

Az említett védelem kiterjed a hidraulikatömlőket és a kanálszáron elhelyezett munkalámpákat védő burkolatokra is, de a kanálmozgató munkahenger is egy speciális zárt házban lakik, míg a kanálszárat mozgató munkahenger biztonságosabb helyre, a kanálszár alá került.

Ugyancsak különbség az alapkiépítésű DX235LCR-7 modellhez képest, hogy az alagút építésre szánt kotróváltozaton hat darab LED-es munkalámpa kapott helyet (négy elöl, kettő hátul), és a 360 fokos AVM kamerarendszer is az alapfelszereltség része. A további fontos felszereltségek közt említhetjük a 6,4 tonnás ellensúlyt, a 600 mm széles, háromkörmös láncpapucsokat, a központi zsírzási pontokat és az extraként rendelhető tolólapot.

Miután alagút építési munkák esetén gyakran nehezen megközelíthető helyekre kell szállítani a gépeket, a DX235RTF-7 emelése egyszerű, és a kotró könnyen a kívánt helyre manőverezhető.  

A Develon DX235RTF-7 alagút építő kotró főbb adatai:

Üzemi tömeg                                                                                                                              25.689 kg

Teljes hossz (szállítási pozícióban)                                                                                            9750 mm

Teljes magasság (a gém legfelső pontjáig)                                                                                3840 mm

Teljes magasság (a fülketetőig)                                                                                                 3080 mm

Teljes magasság (a vázra szerelt védőkorlát legfelső pontjáig)                                                3390 mm

Teljes szélesség (szállítási pozícióban)                                                                                     2990 mm

Farsöprés                                                                                                                                  1680 mm

Láncpapucsok szélessége                                                                                                         600 mm

Forrás és fotók: Develon

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Iparági együttműködések. Partnerségek, melyeket nagy gépgyártók kötöttek kisebb, nagyobbrészt a szektoron kívülről jövő szereplőkkel. Teszik ezt annak érdekében, hogy lépést tudjanak tartani az iparág jövőjét meghatározó trendekkel.

Korszakváltás. A csepeli Szabadkikötőben működő MAHART Container Center 2025-ben jelentős technológiai ugrást hajtott végre: a terminál új, SANY gyártmányú, sínre szerelt portáldaruval (RMG – rail-mounted gantry) váltotta le az 53 éves GANZ-berendezést.

Piros pont a jóknak. Évtizedek óta ismeri el a legjobb termékeket előállító szakemberek munkáját a Red Dot dizájndíj. A nemzetközi szakmai zsűri által kiosztott rangos német díj nemcsak a fogyasztási cikkek, hanem a műszaki berendezések, járművek és építőgépek világában is mérvadó.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Hozzászólási szabályzat Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©