Céges hírek itthonról

2020. december 18.

Market – 180 milliárd forintos forgalom idén

A Market Építő Zrt. idei forgalma 180 milliárd forint körül alakulhat, ami éves összevetésben a koronavírus-járvány negatív hatása ellenére is csupán 3-5 százalékos csökkenést jelent. Az árbevétel várható alakulásában az is szerepet játszik, hogy a BMW gyár beruházása 2021-re tolódott – mondta a vállalat vezérigazgatója. Scheer Sándor hozzátette, a vállalatot egészséges állapotban találta a vírus, ez annak is köszönhető, hogy a Market-nél vannak hosszabb átfutási idejű projektek (például Mol Campus, OTP Irodaház), amelyek kivitelezése a járványhelyzetben is folyamatos.

Az építőipar egészéről elmondta, hogy az ágazat a járvány alatt is folyamatosan dolgozott és termelt, a kialakult helyzetben a beruházók bizonytalanodtak el, ez a jelenség a home office térnyerése miatt az irodafejlesztéseknél is tapasztalható. A vezérigazgató szerint a kialakult helyzetben a beruházók pozitív jelzést, az építési költségek csökkenését várják az építőipartól.

A vállalatcsoport nagyságrendileg 1200 embert foglalkoztat. A vállalat a megrendeléseinek 75 százalékát a versenyszférából, 25 százalékát pedig az államtól kapja. A cég 2019-es éves árbevételében a legnagyobb részt az ipari, logisztikai létesítmények, az irodák és a közintézmények kivitelezése adta.

A tavalyival megegyező árbevételt vár a Praktiker

A tavalyival megegyező árbevételt vár az idén a Praktiker, a barkácsáruházlánc nem változtat üzleti tervein, és folytatja áruházai modernizálását – áll a cég még szeptember közepén kiadott közleményében, amelyet a Váci úti áruházának felújítása kapcsán adott ki. A 100 millió forintos beruházás során átépítették az áruház összes osztályát, alapterületét optimalizálták, és a külső részén található építőanyag-részleget is fejlesztették.

A Praktiker tavaly nettó 67,88 milliárd forintos árbevételt ért el, a cég 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, és csaknem 1600 embernek ad munkát. A nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon a társaság 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplőnek számít. A cég mintegy 340 beszállítóval dolgozik, a magyar beszállítók aránya meghaladja a 80 százalékot.

Kiemelték, hogy 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a Praktiker legeredményesebb üzleti éve, bevétele 18 százalékkal haladta meg az előző évit. A közlemény szerint a cég az idén március végéig erőteljes növekedést tapasztalt mind áruházai, mind webshopja forgalmában, és bár a fejlődést visszavetette a pandémia hatása, éves üzleti terveiken nem változtatnak, a tavalyihoz hasonló árbevételt szeretnének elérni 2020-ban. A klasszikus barkácsipari termékek továbbra is jól fogynak országszerte, de egyre jobban keresik a vásárlók a kreatív hobbikhoz, renováláshoz kötődő árucikkeket is.

Maép összeállítás

 

Kommentek

Kommenteléshez be kell lépni.   , Regisztráció

Kapcsolódó cikkek

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem

Brand Content Kft. 2020 ©