Az IVECO biometánnal fejleszt

A biometán már egy elérhető megoldás, amely kompromisszumok nélkül képes közel nulla átlagos CO₂-kibocsátást biztosítani.

2025. május 15.

Az IVECO részt vesz a Tour d’Europe 2025 elnevezésű, a teljes európai autóipari értékláncot érintő, több mint 20 partnerrel megvalósuló kezdeményezésben, amelynek célja, hogy felhívja a figyelmet a megújuló üzemanyagok szerepére az Európai zöld megállapodásban felvázolt klímasemlegesség 2050-ig történő elérésében.

Az IVECO az új, biometánnal hajtott S-Way LNG teherautójával csatlakozik a tavaly márciusban Madridban kezdődött Tour d’Europe-hoz. A vállalat aktívan demonstrálja, hogy a megújuló gáz hatékonyan csökkenti a CO₂-kibocsátást, és konkrét megoldást kínál a kereskedelmi célú közúti közlekedés szén-dioxid-mentesítésére. A jól megalapozott és bővülő, mintegy 800 állomást számláló európai üzemanyagtöltő hálózatnak köszönhetően már nemzetközi útvonalakat is le lehet fedni egy kizárólag bio LNG-vel hajtott teherautóval.

A június végéig tartó projekt keretein belül biometánnal, HVO-val és bioetanollal hajtott haszongépjárművek járják be Európát, a rendezvények pedig elősegítik a párbeszédet az ellátási lánc szereplői és a politikai döntéshozók között a megújuló üzemanyagok hatékonyságáról és a közlekedési ágazatban rejlő dekarbonizációs potenciáljukról.

A kezdeményezés során a Bosch Digital Fuel Twin módszerét tesztelik - egy olyan megoldást, amely a jármű és az üzemanyagtöltő állomás közötti adatcsere révén lehetővé teszi a megújuló üzemanyag és a szén-dioxid-kibocsátás digitális nyomon követhetőségét a teljes ellátási láncban.

Biometán: a körforgásos gazdaság konkrét példája

A szerves hulladékból és maradékokból előállított biometán egy megújuló és körforgásos üzemanyag, amely a hulladékot tiszta energiává alakítja át, ami környezeti, gazdasági és társadalmi előnyökkel jár. Kiváló példája a közlekedésben alkalmazott körforgásos gazdaságnak.
A biometán teljes mértékben kompatibilis Európa meglévő LNG-infrastruktúrájával, és most azonnali felhasználásra elérhető. Az IVECO szorosan együttműködik a vezető európai gázszolgáltatókkal annak érdekében, hogy a körút során megtett útvonalak – Olaszországon, Ausztrián, Németországon, Franciaországon és Belgiumon keresztül – 100%-ban bio-LNG-vel működjenek.

A Bosch torinói központjában tartott sajtótájékoztatót követően a Via Botticelliben található Enilive állomáson bemutatták a biometánnal hajtott IVECO S-Wayt.

A fenntartható teherszállítás úttörője és a több energiaforrást alkalmazó megközelítés bajnoka

Az IVECO több mint két évtizede úttörő szerepet tölt be az alternatív meghajtás terén - az első földgázüzemű járművektől kezdve a mai teljes LNG/CNG és bio-LNG/CNG kínálatig -, következetesen vezetve a fenntarthatóbb nehézgépjárművek felé vezető utat és megfelelve az energiaátállás kihívásainak.

A Tour d’Europe-on való részvétel összhangban van az IVECO tágabb, több energiát felölelő stratégiájával, amelynek célja, hogy változatos, kiforrott technológiákat biztosítson, amelyek megfelelnek a közlekedési ágazat dekarbonizációs igényeinek. Ez a stratégia többféle meghajtási megoldás - például HVO és biometán, elektromos áram és hidrogén - együttes alkalmazására épül, a konkrét küldetésektől és az infrastruktúra elérhetőségétől függően.

Ez a technológiasemleges megközelítés lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy a vállalkozásuk számára legmegfelelőbb megoldást válasszák ki, felgyorsítva a kibocsátásmentes közlekedésre való áttérést anélkül, hogy a teljesítmény vagy a nyereségesség csökkenne.

Nagyobb teljesítmény, kevesebb károsanyag-kibocsátás: Vásárlói előnyök

Az IVECO a legújabb generációs S-Way LNG teherautóval csatlakozik a Tourhoz. Az FPT Industrial új, 500 lóerős xCURSOR 13 földgázmotorjával és akár 1700 km-es hatótávolságával felszerelve a teherautó csúcsteljesítményt nyújt, miközben jelentősen csökkenti a környezeti lábnyomát. Az előző modellhez képest az erőátviteli és aerodinamikai fejlesztések akár 11%-kal nagyobb üzemanyag-hatékonyságot és CO₂-csökkentést eredményeznek.

A benzinárak közelmúltbeli normalizálódását követően - a globális geopolitikai tényezők okozta kiugrások után -, valamint az üzemanyag-hatékonysággal és a kormányzati ösztönzőkkel kombinálva ezek a járművek stratégiai megoldást jelentenek a flottaüzemeltetők számára, akiknek célja a teljes üzemeltetési költség (TCO) optimalizálása.

Forrás és fotók: Eurotrade Kft.

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Törő és osztályozógépek. Történet, gyártók és a magyar piac.

Bauma 2025: "az "iparág szívdobbanása". A szakma legnagyobb seregszemléje Münchenben.

Az építésgazdaság problémái. Az ÉVOSZ felmérése és javaslatai.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Hozzászólási szabályzat Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©