
Vasútvonalat újítottak fel Békés vármegyében
2025. szeptember 26.
Elkészült a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 30 kilométeres vasúti vonalszakasz fejlesztése. A beruházás ünnepélyes átadását Orbán Viktor miniszterelnök jelenlétében szeptember 23-án tartották Lőkösházán.
A beruházás nettó 186,219 milliárd forint európai uniós támogatás segítségével, Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Terve (RRF) keretében valósult meg.
A projekt 30 kilométer vonalhosszt érintett, új, külön szintű, és több fénysorompóval biztosított szintbeli keresztezésekkel növelték a közlekedésbiztonságot és csökkentették a környezetei terhelést. A korszerűsítés lehetővé teszi az ETCS 2 rendszer bevezetését az európai, úgynevezett TEN-T korridor részeként működő szakaszon.
Orbán Viktor miniszterelnök (k) beszédet mond a Békéscsaba és Lőkösháza között megvalósult vasúti vonalszakasz fejlesztésének átadó ünnepségén a lőkösházi vasútállomáson 2025. szeptember 23-án.
A teljes vágányhálózaton korszerűsítették a felsővezetéki rendszert és az energiaellátást; új járműdiagnosztikai rendszereket és elektronikus biztosító-berendezéseket telepítettek 74 villamos váltóval.
Szabadkígyóson, Kétegyházán és Lőkösházán felújították az állomásokat, 5,5 kilométeren zajvédőfalat építettek. Lőkösházán a felújított régi épületek új funkciót kaptak, emellett akadálymentes, esővédett peronokat, aluljárókat és lifteket építettek, P+R és B+R parkolókat alakítottak ki. Az állomástéri felújítás részeként kiépült egy új, buszfordulásra alkalmas körforgalom.
A hivatalos átadáson elhangzott: Lőkösháza már jelenleg is Magyarország második legnagyobb teherforgalmat lebonyolító vasúti átkelőhelye Hegyeshalom után. A román oldalon is halad a Brassóig tartó szakasz felújítása, ennek elkészültét követően öt órával rövidül majd le a Budapesttől Brassóig, tehát a Kárpátok lábáig tartó út.
Forrás: MTI, Iho.hu
Fotó: József Tempfli, MTI/Miniszterelnöki Kommunikációs Főosztály/Benko Vivien Cher