
Újjászületik a budapesti Körszálló
2025. július 23.
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló. A Market Asset Management Zrt. (MAM) bejelentette, hogy mérföldkőnek számító megállapodást kötött a világszerte ismert Marriott International-lel. Ennek eredményeként a legendás épületben valósul meg Magyarország első branded residence fejlesztése, mely a Marriott Residences Budapest nevet viseli. Ennek köszönhetően a Körszálló lesz az első olyan hazai lakóépület, amelyet egy globálisan elismert szállodamárka üzemeltet, új fejezetet nyitva ezzel a hazai prémium ingatlanpiacon. Az új Körszálló kivitelezője, a Market Építő Zrt. idén nyáron kezdi el a munkát, az első lakók pedig várhatóan 2027 negyedik negyedévében költözhetnek be. A projekt a Marriott International világszínvonalú szolgáltatási kultúráját ötvözi egy budapesti építészeti jelkép örökségével, páratlan értéket teremtve a jövőbeli lakástulajdonosok számára.
A branded residence egy olyan lakóingatlan, amely – általában a tervezés és a szolgáltatások révén – egy jól ismert márkához kötődik. Ezek a márkák nem csupán a nevüket adják a projektekhez, hanem szigorú minőségi és üzemeltetési sztenderdeket is meghatároznak. A MAM és a Marriott International együttműködésének köszönhetően a Marriott Hotelekben világszerte megszokott prémium szolgáltatási színvonal fémjelzi majd a Marriott Residences Budapestet is. A branded residence modell rendkívül népszerű a prémium ingatlanok iránt érdeklődő vásárlók körében világszerte – a Közel-Kelettől Amerikán át Ázsiáig és Európáig–, és most először jelenik meg Magyarország fővárosában is.
Az épület új formájában 48 exkluzív, panorámás rezidenciát kínál a leendő tulajdonosok számára, akik már az idei évben megkezdhetik az előjegyzést.A Marriott által biztosított üzemeltetésnek köszönhetően a lakókat kifogástalan kiszolgálás és minden részletre kiterjedő odafigyelés várja. A lakók kényelmét többek között wellness- és fitneszterület, concierge szolgáltatás, 24 órás biztonsági szolgálat, mozi, tárgyaló, közösségi munkatér és privát bár biztosítja.
A nemzetközi tapasztalatok alapján, az ilyen ingatlanok jellemzően 20-30%-os prémiummal kelnek el a hasonló, de nem branded luxusingatlanokhoz képest. Egy elismert márka és a hozzá kapcsolódó bizalom erőteljes minőségi védjegyként van jelen, felgyorsítva ezzel az értékesítési folyamatot, és vonzóvá téve a branded residence ingatlanokat a helyi és nemzetközi vásárlók számára, akik közül sokan presztízsberuházásként tekintenek rájuk.
Évtizedek óta a budai látkép meghatározó eleme a budapesti Körszálló, amely mára erősen leromlott, műszakilag elavult állapotba került. A Market Asset Management beruházásának célja nem csupán egy modern, prémium lakóépület létrehozása, hanem a teljes környezet rehabilitációja is.
Az épület visszanyeri eredeti építészeti értékeit, miközben a legmodernebb, 21. századi műszaki és fenntarthatósági megoldásokkal szerelik fel. Energiaellátását például gázfelhasználás nélkül, talajszondás hőszivattyús rendszerrel biztosítják, ami közel zéró karbonkibocsátású üzemeltetést tesz lehetővé.
Kézzelfogható előnyökkel jár a beruházás a környéken élők számára is. Az épület előtti elhanyagolt felszíni parkoló helyén egy új, nyilvános zöld park létesül. A lakók autói egy új mélygarázsba kerülnek, ezzel is növelve a zöldfelületek arányát és hozzájárulva a környék presztízsének és ingatlanértékeinek növekedéséhez.
Az értékesítést a Market Asset Management menedzseli, az előregisztráció a lakásokra 2025 szeptemberében indul.
Forrás és fotó: Market Asset Management