Plusz 51 milliárd útfejlesztésre

51,4 milliárd pótlólagos forrás.

2025. december 19.

A Kormány mintegy 51,4 milliárd forint hazai többletforrást biztosít a folyamatban lévő és részben már lezárult közútfejlesztési beruházások, valamint az országos közúthálózat felújítási és tervezési feladatainak megvalósítására. A döntés célja, hogy az orosz–ukrán háború és az építőipari árrobbanás miatt megemelkedett költségek ellenére is biztonságosan befejeződhessenek a projektek, és ne maradjanak félkész fejlesztések az országban.

A forrásbiztosítást követően 19 útszakasz felújításának tervezése indulhat meg több mint 1 milliárd forintból, míg 40 útszakaszon több mint 50 milliárd forintból kezdődhetnek meg az útfelújítási munkálatok. A tervezési feladatok ez év decemberétől ütemezetten indulnak, a kivitelezési munkálatok pedig – az időjárási körülményektől függően – a jövő év első negyedévében kezdődhetnek el. A tervezés várhatóan a jövő év második negyedévében fejeződik be, a kivitelezések pedig a projektek összetettségétől függően a jövő év második és negyedik negyedéve között zárulhatnak le.

A támogatás tervezési és kivitelezési feladatokat egyaránt érint: főutak, összekötő és bekötő utak, körforgalmak, gyalogátkelőhelyek, valamint híd- és csomópont-fejlesztések kapnak kiegészítő hazai finanszírozást. Az érintett projektek között szerepelnek többek között a Kecskemét–Soltvadkert–Sükösd, a Kelebia–Baja, a Kalocsa–Bácsalmás, a Tiszaföldvár–Mezőtúr, a Keszthely–Sümeg, valamint a Budapest–Pécs–Barcs térségét érintő útszakaszok, továbbá számos megyei bekötő- és összekötő út. A beruházások jelentős része a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a MÁV-csoport közreműködésével valósul meg.

A többletforrás hozzájárul ahhoz, hogy a már megkezdett munkák műszaki tartalma ne sérüljön, a közlekedők biztonságát szolgáló elemek – így különösen a körforgalmak, gyalogátkelőhelyek és csomópont-átépítések – a terveknek megfelelően valósuljanak meg, valamint hogy a beruházások pénzügyi lezárása átlátható és kiszámítható módon történjen.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium kiemelt feladata, hogy a háborús és gazdasági kihívások ellenére is fenntartsa a magyar közúthálózat fejlesztésének folyamatosságát, és biztosítsa a megkezdett beruházások biztonságos, szakmai színvonalú befejezését.

Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóközlemény, fotó: a mohácsi hid munkálatai

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Iparági együttműködések. Partnerségek, melyeket nagy gépgyártók kötöttek kisebb, nagyobbrészt a szektoron kívülről jövő szereplőkkel. Teszik ezt annak érdekében, hogy lépést tudjanak tartani az iparág jövőjét meghatározó trendekkel.

Korszakváltás. A csepeli Szabadkikötőben működő MAHART Container Center 2025-ben jelentős technológiai ugrást hajtott végre: a terminál új, SANY gyártmányú, sínre szerelt portáldaruval (RMG – rail-mounted gantry) váltotta le az 53 éves GANZ-berendezést.

Piros pont a jóknak. Évtizedek óta ismeri el a legjobb termékeket előállító szakemberek munkáját a Red Dot dizájndíj. A nemzetközi szakmai zsűri által kiosztott rangos német díj nemcsak a fogyasztási cikkek, hanem a műszaki berendezések, járművek és építőgépek világában is mérvadó.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Hozzászólási szabályzat Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©