Jól halad a mohácsi híd építése

A tervezett ütemben halad Magyarország egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása.

2025. július 28.

A kivitelezési munkák előrehaladását már a környéken közlekedők is jól láthatják. A Duna mohácsi oldalán zajló útépítéseknél a főpályán még idén közel hetven százalékos készültségi szintre ér a burkolatépítés, az alföldi oldalon közel 10 km-en végeznek töltésalapozási munkákat. 

A Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése Magyarország egyik leghosszabb hídjának építésével és a csatlakozó úthálózat fejlesztésével az érintett régiók és települések elérhetősége szempontjából stratégiai jelentőségű. A Mohács környéki területek közvetlen bekötésével az ország 2x2 sávos közúthálózatába, valamint egy új dunai átjárhatóság biztosításával merőben más, minden tekintetben új korszak kezdődik a térség közlekedésében és életében.

A beruházás I. szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 km hosszban 2x2 sávos főút épül Újmohácsig. Idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 km-en zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.

A beruházás II. szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építése is a tervezett ütemben zajlik. Júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése, és zajlik a három részből álló híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése. A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemeinek szerelése, valamint az árvízvédelmi töltés megerősítése a balparton, illetve a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, a mederpillér elemei.

Gőzerővel – és a közlekedők számára már jól láthatóan – zajlanak a munkálatok a mohácsi oldalon, a beruházás III. szakaszán is, ahol a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 km hosszban épül 2x2 sávos országos közút az M6 autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek. A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik. Az 56-57. sz. főutak csomópontja és az M6 autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2x2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70%-os készültségi szintet. Ezen a szakaszon folyamatosak lesznek a forgalomterelések, ezért kérjük a Tisztelt Lakosságot, hogy fokozott figyelemmel, lehetőség szerint ne rutinból közlekedjenek! 

Építési és Közlekedési Minisztérium Sajtóközlemény

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Bobcat Demo Days. Minden ott volt, ami számít.

Fennállásának 100. évfordulóját ünnepli a világ legnagyobb ipari gépgyártója. Máris a következő százban érzik magukat.

A KSH közzétette a lakáspiac első negyedéves számait. Az ÉVOSZ értelmezi ezeket és javaslatokkal szolgál.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Hozzászólási szabályzat Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©