Daimler-Volvo együttműködés a hidrogén meghajtásért
2020. május 08.
A Daimler Truck AG és a Volvo Group - a világ két legnagyobb tehergépjármű gyártója - bejelentette, hogy megállapodást írtak alá egy közös vállalat alapításáról, amely nehéz- és tehergépjárművekben használható üzemanyagcellás rendszerek kifejlesztésével, gyártásával és kereskedelmi forgalomba hozatalával foglalkozik majd.
A megállapodás szerint a Daimler minden üzemanyagcellás fejlesztését egy vállalatba vonja össze, aminek a Volvo Group megvásárolja 50%-os tulajdonrészét 650 millió dollárért. A két anyavállalat 50-50%-os tulajdoni hányaddal rendelkezik a közös vállalatban, amelyik teljesen önálló cég lesz. A Daimler és a Volvo továbbra is versenytársak maradnak más üzleti területeken.
Martin Daum, a Daimler Truck és a Daimler AG Igazgatótanácsának elnöke a partneri megállapodást „mérföldkőnek” nevezte ahhoz, hogy üzemanyagcellás tehergépjárművek és buszok közlekedjenek útjainkon. „Az üzemanyagcellás meghajtás fontos lépés a karbon-semleges szállításhoz. A „technológia kifejlesztésében a Daimler jelentős szakértelmet halmozott fel az elmúlt két évtizedben a Mercedes-Benz erre a témára szakosodott részlegében" - teszi hozzá.
Mindkét vállalat azt tervezi, - ez az együttműködés célja - hogy az évtized második felében hosszú távú működést biztosító nehézgépjárműveket dob a piacra. Ezen felül más autóipari és nem csak autóipari hasznosítási lehetőségek feltárása is a közös vállalat tevékenységi körébe tartozik.
„Az országúti szállítás elektromos meghajtásúvá tétele kulcseleme az úgynevezett „Green Deal”-nek ami a karbon-semleges Európa, és végső soron a karbon-semleges világ megvalósítását jelentené” – nyilatkozta Martin Lundstedt, a Volvo Group elnök-vezérigazgatója. (Az üzemanyagcellák jelenleg legelterjedtebb típusai hidrogént használnak üzemanyagként, ami a reakció végén vízzé alakul vissza, azaz üzem közben nem jár szén-dioxid kibocsátással. A szerk.) A hidrogén, mint az elektromos, nagy távolságokat is megtenni képes nehézgépjárművek üzemanyaga a puzzle egyik jelentős darabja, kiegészíti az akkumulátoros elektromos meghajtást és a megújuló üzemanyagok körét, teszi hozzá Lundstedt.
A közös vállalat a németországi Nabern-ben működik majd, a Mercedes-Benz üzemanyagcella fejlesztő központjában, a gyártó bázisok Németországban és Kanadában lesznek.
„Azzal, hogy megalapítottuk ezt a közös vállalatot, világossá tettük, hogy hiszünk a kereskedelmi gépjárművek hidrogén alapú meghajtásában. De ahhoz, hogy ez a vízió valósággá váljék, más cégeknek és szervezeteknek is támogatni kell és elő kell segíteni ezt a fejlődést, nem utolsó sorban azzal, hogy megteremtik a szükséges üzemanyag hálózatot” - hangsúlyozza a Volvo Group vezetője.
Daimler és Volvo információk alapján
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?