Nyereség a kínai akkumulátorgyártónál

A Debrecenben építkező CATL tavalyi profitja 2,21 billió forint volt... 

2024. március 19.

Publikálta a 2023-ra vonatkozó éves eredményeit a kínai CATL. Az innovatív energiaipari technológiák területén piacvezető vállalat tavalyi összbevétele 400,92 milliárd jüan (mintegy 20,15 billió forint) volt, ami 22,01 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, nettó nyeresége pedig elérte a 44,12 milliárd jüant (mintegy 2,21 billió forint), ami 43,58 százalékkal haladja meg a cég előző évi eredményét. A vállalat piaci részesedése a Kínában elektromos járművekhez gyártott akkumulátorokból 2023-ban 44,5 százalék volt, a legnagyobb megrendelők között pedig a Li Auto, a Zeekr, a NIO, az AITO és a BMW is megtalálható.

De nemcsak hazájában piacvezető a CATL. Az akkumulátor- és energetikai iparágra specializálódott dél-koreai elemző cég, az SNE Research felmérése szerint a vállalat hetedik éve áll az első helyen az elektromos járműbe szerelhető akkumulátorok gyártásának nemzetközi piacán. A vállalat által előállított akkumulátorok teljesítménye tavaly 259,7 GWh-t tett ki, ami 40,8 százalékkal haladja meg a 2022-es eredményt. Ennek köszönhetően a CATL nemzetközi piaci részesedése 2023-ban elérte a 36,8 százalékot, ezzel a világ egyetlen olyan akkumulátorgyártója, amelynek piaci részesedése meghaladja a 30 százalékot. A CATL piaci részesedése az energiatárolók tekintetében is már harmadik éve világelső: 2023-ban 40 százalékos globális piaci részesedést ért el az SNE Research szerint.

Tovább erősít a CATL a kutatás-fejlesztés terén

A CATL számára kulcsfontosságú a folyamatos technológiai innováció. Éppen ezért 2023-ban a vállalat mintegy 18,36 milliárd jüant (mintegy 923 milliárd forintot) fektetett kutatás-fejlesztésbe. A hat K+F központban dolgozó több mint 20 ezer munkatársnak köszönhetően a CATL bejegyzett és függőben lévő szabadalmainak száma 2023-ban meghaladta a 29 ezret.

2023-ban a CATL mind a technológia-, mind a termékfejlesztés terén számos újdonsággal jelentkezett, például elindította a Qilin akkumulátor sorozatgyártását és a Shenxing szupergyors akkumulátor piaci értékesítése is megkezdődött.

A CATL 2024-ben is elkötelezett marad az újabb technológiai áttörések elérése és a folyamatos termékinnováció mellett, a járműipari partnereit csúcstechnológiát képviselő termékekkel ellátva és ezáltal az iparág további fejlődését is elősegítve.

Vezető szerep a fenntartható közlekedésben

A CATL 2023-ban jelentette be, hogy az alapvető tevékenységeiben, azaz az akkumulátorgyártással foglalkozó vállalataiban és leányvállalataiban 2025-ig, a teljes akkumulátor-ellátási láncban pedig 2035-ig szén-dioxid-semlegességet kíván elérni. A CATL négy gyára már elnyerte a szén-dioxid-semleges minősítést a zöldenergia-hasznosítás, a szállítás, a logisztika és a gyártás terén végzett folyamatos innováció révén. Emellett a vállalat három gyárát a Világgazdasági Fórum a Global Lighthouse Network tagjává választott, ezzel lett a hálózat egyedüli akkumulátoripari szereplője.

A CATL zöld és ipar 4.0 technológiák terén szerzett tapasztalatait épülő debreceni üzemében is hasznosítani fogja. Így a magyarországi termelés beindítását követően rövid időn belül teljesen karbonsemlegessé kívánják tenni a debreceni gyár működését, emellett új víztakarékos gyártástechnológia fejlesztésével tervezik csökkenteni a létesítmény vízfogyasztását.

CATL sajtóközlemény, fotó: CATL

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©