Lerakták a 86-os út fejlesztésének alapkövét
2013. október 24.
Folytatódik a 86-os számú főút négysávos gyorsforgalmi úttá fejlesztése. A múlt héten rakták le a Szeleste és Csorna közötti nem egészen 41 kilométer hosszúságú útszakasz alapkövét, amely a tervek szerint két ütemben, 2016 nyaráig készül el.
Az ünnepélyes alapkőletételen részt vett Hende Csaba honvédelmi miniszter, a térség országgyűlési képviselője. Szerinte minden szükséges feltétel megvan ahhoz, hogy a Szombathely és Győr közötti több mint 90 kilométer hosszú gyorsforgalmú út valamennyi szakasza megépüljön 2016 nyaráig. A politikus szerint a Szombathely, Szentgotthárd, Zalaegerszeg és most már Nagykanizsa által alkotott nagytérség fejlesztéséhez elengedhetetlen a közúti infrastruktúra fejlesztése. A 86-os gyorsforgalmú út nélkül a tőke nem tud idejönni, a késztermék pedig nem tudja elhagyni a térséget.
Leteszik az alapkövet - Balról a második Hende Csaba honvédelmi miniszter, a térség országgyűlési képviselője (NFI)
A 2x2 sávos gyorsforgalmi út Szeleste-Hegyfalu között új nyomvonalon, 7,5 km hosszan épül. A szakasz a Hegyeshalom-Porpác vasútvonal feletti átvezetéssel kezdődik, majd földút átvezetések és a Kőris-patak többszöri keresztezése után egy gyorsforgalmi út feletti vadátjáró megépítését tartalmazza. Hegyfalu vasútállomásához új bekötőút épül, mert a korábbi megközelítése a külön-szintű csomópont megépítése miatt megszűnik.
A munka során több kb. 1 millió köbméter föld megmozgatására van szükség, 13 műtárgy épül, egy külön-szintű csomópont és egy vadátjáró. A szakasz kivitelezője, a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes CE M86 I. Konzorcium (tagjai: Colas Út Zrt. és Euroaszfalt Kft.), a kivitelezési összeg 15,9 milliárd forint.
Munkások a 86. főút bővítésének építkezésén 2013. október 17-én (NFI)Az kivitelezés folytatásaként - , ami a 41 kilométeres útépítés második üteme - a Hegyfalu és Csorna közötti szakasz, a már épülő csornai elkerülő déli szakaszáig épül meg. Ez az szakasz 33,4 kilométer hosszú lesz, és 2016. nyár végéig kell, hogy elkészüljön. A költsége nettó 65,9 milliárd forint. A szakasz a nyertese a KS-M86 II. Konzorcium (Közgép Zrt. és Strabag Zrt.), a kivitelezés összege nettó 65,9 milliárd forint. A 2x2 sávos út kettő különszintű csomópontot és 31 műtárgyat tartalmaz.”
Forrás: NFI, MTI A képek forrása az NFI, Fotó: Ancsin GáborGréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?