Xtreme magassági rekord
2021. augusztus 09.
25,9 méteres emelési magasságával az XR1585-C magasabbra képes felnyúlni, mint bármely más fixvázas telehandler a világon. Mint az Equipment World 2021-es gépkatalógusából kiderül, az Xtreme új teleszkópos rakodója ezzel a 14 méteres emelési magasságú Magni HTH 50.14 típust utasította maga mögé. A most bemutatott terepes kialakítású gép páratlan rakodási magasságához 20,4 méteres vízszintes kinyúlás és 6,8 tonnás emelési kapacitás társul.
A gyártó emellett azt is kihangsúlyozta, hogy az XR1585-C az első gépük, amely ötrészes gémmel készül. Az újdonságok sorába tartozik, hogy elérhetővé vált egy újfajta kezelőállás, mely a gémcsúcson, közvetlenül az eszközcsatoló mögött kapott helyet. A gépkezelő innen egy vezetéknélküli konzol segítségével irányíthatja a gémet, lehetővé téve a magasra emelt terhek pontosabb mozgatását. Az extraként rendelhető kezelőállás-koncepció a telehandlerrel együtt mutatkozott be a június elején Las Vegas-ban megtartott World of Concrete szakkiállításon.
Az XR1585-C igen sokféle szereléket képes kezelni, köztük rönkfogókat, horgokat, csörlőket, gémtoldatokat, kanalakat és munkaállványokat, melyekhez 185 liter/perc szállítási teljesítmény és 276 bar hidraulikanyomás áll rendelkezésre. Az eszközcsatoló alapkeret lehet fix, forgatható, oldalirányban billenthető vagy speciálisan villákhoz illeszkedő kialakítású.
A modell váza új tervezés, 259 centiméteres szélességéhez leengedett gémmel 307 centiméteres magasság párosul. A telehandler fordulóköre 5 méter, a kitalpaláshoz pedig extra szélesre nyithatók a támaszok. A megfelelő erőről egy 173 lóerős Cummins dízelmotor gondoskodik, míg a tankba maximum 379 liter üzemanyag tölthető.
Az Xtreme közlése szerint a fülkéből 360 fokos kilátás nyílik, ami pedig az opciókat illeti, rendelhető nyitott és zárt fülke is, utóbbi ráadásul felár ellenében légkondicionált változatban is kérhető. Ezen kívül a gémen megtalálható egy gyári emelési pont is, míg a hosszú élettartamú gémcsapágyak egyben finom működést garantálnak. A cég különféle abroncsokkal, villákkal kínálja a gépet, a további opciók közt pedig telemetriarendszer is megtalálható.
A tervek szerint az Xtreme még idén megkezdi az XR1585-C sorozatgyártását.
Forrás: Xtreme
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?