Vögele mini finiserek a baumán
2022. október 17.
A Vögele négy új finisert készül bemutatni az idei Baumán, melyek 0,25 és 1,80 m közti szélességben alkalmasak burkolatépítésre, és alulról egészítik ki a cég már jelenleg is igen széles aszfaltburkolat-építési termékkínálatát. A dízelmotor alternatívájaként mind a kerekes, mind a lánctalpas gép megvásárolható akkumulátoros-elektromos meghajtással is.
Lehetséges alkalmazások
Kompakt méreteik és változtatható munkaszélességük révén a lánctalpas MINI 500 (dízel) és MINI 500e (elektromos), illetve a kerekes MINI 502 (dízel) and MINI 502e (elektromos) modellek is ideálisak kisebb építőipari projektekhez, melyek keretében járdákat, kerékpárutakat kell kivitelezni, vasúti vágányok között szükséges burkolatot építeni, vagy szűk, belvárosi területeken kell burkolatjavítást végezni.
A padok alap munkaszélessége 0,80 méter, ami hidraulikusan 1,35 méterig tolható ki. Ez további toldatok felszerelésével egészen 1,80 méterig növelhető, míg a legkisebb munkaszélesség csupán 0,25 méter. A kerekes és lánctalpas modelleket egyaránt jellemző kis fordulókör kivételesen mozgékonnyá teszi az új finisereket.
Ezzel együtt a kompakt szállítási méretek (2670 x 870 x 1585 mm), valamint a modelltől függően mindössze 1000-1500 kg-os tömeg a gépek munkaterületek közti mozgatását is nagyban megkönnyíti.
E-Power: Aszfaltburkolat-építés helyi emisszió nélkül a MINI 500e és MINI 502e modellekkel
Napjainkban a tenderkiírások egyre szigorúbb és szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeket szabnak meg a különféle építőipari projektek esetén. A MINI 500e és MINI 502e finiserekbe épített akkumulátoros-elektromos hajtás jó megoldást jelent a helyi emisszió nélküli burkolatépítéshez. Amennyiben együtt használják őket a Hamm CompactLine széria szintén elektromos tandemhengereivel, a Vögele „e” betűvel jelölt kompakt finiserei teljes mértékben fenntartható megoldást kínálnak a hasonló munkákhoz.
Európai bevezetés
A gyártó tervei szerint a dízelmotoros változatok piaci bevezetésére 2023 első felében kerül sor Európában, az E-Power gépek pedig valamivel később lesznek megvásárolhatók. Az európai forgalmazásról a Wirtgen cégcsoport értékesítési- és szervizhálózata gondoskodik majd.
Szöveg és fotó: WIRTGEN GROUP; Vögele
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?