Új Toyota Traigo80 targoncák
2021. november 03.
A Toyota Material Handling Europe a közelmúltban dobta piacra a 80 voltos, elektromos targoncák új generációját. Tartós, masszív kialakításuknál fogva a gépek nagy igénybevételt jelentő kül- és beltéri alkalmazásra egyaránt alkalmasak. A palettán szereplő 2-3,5 tonnás modellek kiemelkedően hatékony lítium-ion akkumulátorokból nyerhetik az energiát, míg a termelékenységet kitűnő ergonómia szolgálja. Mindez lehetővé teszi a cég ügyfeleinek a tiszta, elektromos üzemre való átállást, így a jövőben nulla lesz károsanyag-kibocsátás. Összegzésként elmondható, hogy a vadonatúj Toyota Traigo80 biztonságosabb, csendesebb, kényelmesebb és költséghatékonyabb anyagmozgatást tesz lehetővé.
A most bemutatott Toyota Traigo80 elektromos ellensúlyos targoncacsaládhoz tartozó modellek kapacitása 2 és 3,5 tonna között változik, a csúcsmodell emelési magassága eléri a 6,5 métert. Az ügyfelek választhatják a kompakt vázas változatot, mely a szűk helyen végzett munkákhoz ideális, vagy a hosszított vázat, melyben a komolyabb üzemidő érdekében nagyobb akkumulátor kapott helyet. Sőt, elérhető két új modell is 600 mm-es teherközéppontal a nagyobb rakományok kezeléséhez.
100 százalékban fém burkolattal és strapabíró alvázzal a Traigo80 családot kimondottan a nehéz körülményekre szabták. A kiemelkedő kültéri teljesítmény és a gépkezelők tökéletes kényelme érdekében a vevők zárt fülkét is választhatnak a targoncákhoz, mely véd az időjárás viszontagságaitól.
A 80 voltos elektromos targoncamodellek többféle energiatároló megoldással (lítium-ion vagy ólom-sav akkumulátorok, illetve üzemanyagcellák) állnak rendelkezésre. A vásárlók két intelligens energiacsomag közül választhatnak, melyek a Toyota saját fejlesztésű, nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorain alapulnak, így maximális energiahatékonyságot tesznek lehetővé, mialatt leszorítják a szén-dioxid kibocsátást és az energiaköltségeket. A koncepció része, hogy az ügyfelek kiszámíthatják, melyik akkumulátor-töltő kombináció ideális az általuk jellemzően végzett feladatokhoz, figyelembe véve nemcsak a munkaidőt, de a pihenőket is a munkanap során. A legtöbb esetben mindez folyamatos üzemet tesz lehetővé több műszakon át anélkül, hogy az akkumulátort fel kellene tölteni, tehát megspórolható az extra akkumulátorok és az akkucseréhez használt eszközök költsége. A gyártó állítása szerint egy kisebb lítium-ion akkumulátorral szerelt Traigo80 is képes végigdolgozni egy 8 órás műszakot mindössze két 15-15 perces töltési szünettel és 45 percnyi töltéssel a műszak felénél beiktatott pihenő alatt. A Toyota szerint jóval nagyobb energiahatékonyság mellett a Traigo80 targoncák lítium-ion akkumulátorai teljesen karbantartásmentesek.
Energia szempontjából alternatív megoldás a hidrogén, mely szintén nulla károsanyag-kibocsátással jár, a feltöltés pedig mindössze néhány percet vesz igénybe. A Traigo80 modellek H2-előkészítéssel érkeznek azon vásárlók kedvéért, akiknél már megoldott a hidrogénellátás. Amennyiben az ügyfél mégis az ólom-savas akkumulátort választja, a 80 voltos targoncák akkui egyszerűen és gyorsan cserélhetők oldalirányból, melyben egy elektromos raklapemelő nyújt segítséget. Bár úgy tervezték, hogy a legnagyobb igénybevételt jelentő felhasználási módokkal is megbirkózzanak, a Traigo80 modellek a továbbfejlesztett motoroknak és alkatrészeknek köszönhetően 15 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, mint az előző generáció tagjai.
Forrás és fotó: Toyota Material Handling Europe
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?