Új Komatsu midikotró a baumán
2022. augusztus 26.
A Münchenben is látható Komatsu PC88MR-11 a méltán népszerű elődmodell PC88MR-10 alapjaira építve teremt még több értéket az üzemeltetők számára a midikotrók piacán. Újdonságai nem csupán termelékenység szempontjából hoztak jelentős előrelépést, de üzemanyagfogyasztása is kedvezőbb lett, a felszerelt eszközökkel pedig mostantól még gyorsabban lehet dolgozni.
A Komatsu a cégcsoport szakértelmére támaszkodva érte el, hogy a kimagaslóan sokoldalú gép könnyen üzembe helyezhető, és a gyári kiépítésű Lehnhoff Powertilt opcióval különösen hatékony is.
Napjainkban a környezetvédelmi szempontok egyre hangsúlyosabbá válnak, melyen belül a belvárosi területeken mind szigorúbbak az emissziós követelmények. Hála a PC88MR-11 alacsony fogyasztásának és 68 lóerős EU Stage V motorjának, az üzemeltetők bármilyen tenderen indulhatnak, bizonyíthatják a környezetvédelem iránti elkötelezettségüket, befektetésük pedig valóban jövőálló.
Szintén sűrűn beépített környezetben előnyös a kotró csekély farsöprése, melynek köszönhetően a kezelő az adott feladatra koncentrálhat anélkül, hogy aggódnia kellene a gép mögötti akadályok miatt.
Megújult a külső dizájn is, ám bizonyára ennél is fontosabb a PC88MR-11 által nyújtott elsőrangú gépkezelői kényelem, az intelligens biztonsági rendszerek, illetve az ergonomikus kezelőszervek. Komoly előrelépés történt teljesítmény és irányíthatóság terén is, a könnyű karbantartásról és megbízhatóságról pedig többek közt a Komatsu már bizonyított utókezelő rendszere gondoskodik. Az ágazat egyik legmagasabb alapfelszereltsége ezek után már csak hab a tortán.
Akár más Komatsu gépekről ülnek át, akár most ismerkednek meg a gyártó termékeivel, a kezelők bizonyára nagyra fogják értékelni az újításokat: így az áttervezett tolólapot, az új helyre került, ergonomikusabb alacsony/magas tartomány kapcsolót, vagy a szerelékek cseréjét segítő automatikát.
„Ezúttal nem pusztán modellfrissítésről van szó: a PC88MR-11 számos ponton fejlődött szerkezeti szempontból és kotrási teljesítmény terén is. Jobb, hatékonyabb lett a teljes ásási-rakodási ciklus, tehát érzetre is gyorsabb gépet kaptunk. Végül de nem utolsósorban az új midikotróval debütál Európában a részecskeszűrős, 2,4 literes Komatsu dízelmotor, ami SCR-katalizátor nélkül teljesíti az EU Stage V normát. Így érkeztünk el a kedvezőbb fogyasztáshoz, magasabb teljesítményhez és páratlan hatékonysághoz” - fogalmazott Simone Reddi, a Komatsu Europe midikotrókért felelős termékmenedzsere.
Szöveg: Komatsu Europe, fotók: Komatsu Germany GmbH
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?