Új Kobelco bontó
2022. szeptember 05.
A Kobelco Construction Machinery Europe (KCME) nemrég jelentette be új generációs, SK550DLC-11 típusjelű bontókotrójának piaci bevezetését. Az új gépet úgy tervezték, hogy komolyabb motorteljesítmény mellett tartósabb legyen, és gépkezelői kényelem szempontjából is felülmúlja az elődmodellt.
A 2018-ban bemutatott SK550DLC-10 kotrót leváltó új gépet – csakúgy mint a kisebb kapacitású, de szintén bontásra kihegyezett SK350DLC és SK400DLC modelleket – a Kobelco jól bevált „Next” rendszerével szerelik, mellyel nemcsak a talajszinten és magasban végzendő bontási munkák válnak könnyebbé, de a projektek közti szállítás is.
A 27,5 méteres maximális függőleges kinyúlású SK550DLC-11 négyféle extrahosszú toldattal szerelhető fel, míg egy külön gémkonfigurációval (ennek maximális munkamélysége 6,2 méter) például épületek alsóbb szintjei bonthatók. Ráadásul a szerelékeket a munkák helyszínén is könnyű cserélni.
„A bontógépek terén régóta vezető szerepet betöltő Kobelco ezúttal olyan megoldást kínál ügyfelei számára, mellyel mind talajszinten, mind nagy magasságban végzett bontási munkák elvégezhetők ugyanazzal a géppel. A Next rendszer verhetetlen érv az új modell mellett, hiszen segítségével rengeteg idő és költség takarítható meg: a szerelékek a helyszínen nagyjából fél óra alatt lecserélhetők, míg a kotró egyszerűen szállítható hagyományos tréleren. Ráadásul a SK550DLC-11 erősített alkatrészeket kapott, hogy megbirkózzon a legzordabb körülményekkel is a bontási munkák helyszínén. Mint minden Kobelco munkagépet, legújabb bontókotrónkat is maximális tartósság jellemzi” – mondta el Peter Stuijt, a KCME termékmarketing-menedzsere.
Szöveg és fotó: KCME
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?