Új generációs Sennebogen rakodó

Multi Line termékcsaládjának bővítésével a Sennebogen a 3.40 G-vel  újabb teleszkópos rakodógéppel állt elő.  

2022. április 25.

Az új rakodó  4 tonnás teherbírása és 7,70 méteres emelési magassága sem elhanyagolható, de a 3.40 G egyértelműen fülkéjével tűnik ki a mezőnyből. A kabint az akadálytalan körkörös kilátás érdekében 4,10 méteres szemmagasságig lehet kiemelni. 

Bár a 3.40 G a második telehandler a cég kínálatában, több, mint testvérmodelljének kisebb változata. Az új fejlesztésű modell már megjelenésében is egyedi, de a figyelmet kétségkívül fülkéjével hívja fel magára.  Ez a korszerű Multicab fülke fokozatmentesen emelhető akár 4,10 méteres szemmagasságba, ezzel valóban páratlan kilátást és biztonságot nyújtva.

Kompakt gép maximális stabilitással: ez a cél lebegett a mérnökök szeme előtt, mikor hozzáláttak a jól bevált 355 E modell „kisöccsének” kifejlesztéséhez. A gép a Multi Line család része, vagyis nem csupán rakodó, hanem multifunkcionális eszköz. Annak ellenére, hogy mindössze 5,50 méter hosszú és alig 2,50 méter széles, a 3.40 G akár 4 tonnát is képes felemelni, míg teleszkópos gémjével maximum 7,70 méteres magasságba rakodhat. Kiváló stabilitását elsősorban annak köszönheti, hogy 9,3 tonnás üzemi tömegéhez hosszú, 3,10 méteres tengelytáv és alacsony súlypont társul.

A Sennebogen különös figyelmet fordított arra, hogy a rakodógép akár többműszakos üzem esetén is megfeleljen ipari anyagmozgatási feladatokhoz, mely főként az alkatrészek minőségében és kialakításában mutatkozik meg. A nagyszilárdságú acélból készülő váz és a teleszkópos gém modern felépítése együttesen biztosítja, hogy a rakodási feladatok során jelentkező erőhatásokat a szerkezet optimális módon nyelje el. Többek közt ennek tudható be a munkagép tartóssága és megbízhatósága még nehéz, folyamatos üzem esetén is.

A kelet-bajorországi Straubingban gyártott telehandler korszerű, 100 kW teljesítményű dízelmotorjával akár 40 km/h sebességre is képes, miközben a Stage V emissziós norma előírásait is teljesíti. Túl a közlekedésen, a kezelő kétféle üzemmód közül választhat: rakodási módban a teljes erőtartalék rendelkezésre áll az ömlesztett anyagok hatékony mozgatásához, míg „stócoló” módban a gép még finomabban reagál és még takarékosabb.

Kialakítása révén a Sennebogen 3.40 G egyetlen gépben egyesíti a telehandlerek és a homlokrakodók előnyeit. A gyártó által SML Powernek nevezett technológia része a homlokrakodókról ismerős Z-karos kinematika és multifunkcionalitás, mely a teleszkópos rakodókra jellemző manőverezőképességből, kompakt kialakításból és a hordozható eszközök széles skálájából fakad. Ezeket egészíti ki a már említett emelhető fülke és az ennek betudható kilátás: ha a rakodási, logisztikai feladatok átláthatóságáról és biztonságáról van szó, a 3.40 G többre képes, mit a hagyományos homlokrakodók.

A sokoldalú 4 tonnás rakodóval a Sennebogen nem csupán azokat a vevőket célozza meg, akik ipari, nehéz anyagmozgatási és recycling feladatokra keresnek gépet. Mivel kanalaktól seprűs szerelékeken át hótolóig sokféle eszközt hordozhat, akkor sem jön zavarba, ha például pótkocsikat kell vontatnia, a 3.40 G többek közt biogáz-üzemekben, mezőgazdasági- vagy épp városüzemeltetési területen is megállja a helyét. A Compact Drive váltónak is köszönhetően a hajtáslánc nagy menetsebességet, jelentős nyomatékot és akár 65 kN vonóerőt garantál.

Csakúgy mint minden Sennebogen termék, a 3.40 G is tág határok közt konfigurálható, hogy minden esetben megfejeljen a vevő igényeinek. Ennek része, hogy nagy számú extra felszerelés áll rendelkezésre, például a kiszolgálást megkönnyítő automatikus zsírzórendszer vagy a pótkocsikhoz passzoló légfék-rendszer, de többféle abroncsváltozat is rendelhető.

Szöveg a Sennebogen közleménye alapján Maép. Fotók és videó  Sennebogen Maschinenfabrik GmbH

https://www.youtube.com/watch?v=iZNMYIlkKKw

 

 

 

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©