Odébb tolták
2021. január 29.
A Hareket Heavy Lifting & Project Transportation nyerte el azt a munkát, melynek keretében két, egyenként 6200 tonnás személyszállító hajót kellett a 250 méterre lévő úszódokkba juttatni a törökországi Tersan hajógyár területén.
A Havila Capella és Havila Castor névre keresztelt hajókat a norvég Havila Kystruten társaság rendelte meg, hogy a Bergen és Kirkenes közti part menti útvonalon teljesítsenek szolgálatot. Mivel LNG-vel és akkumulátorokról működnek (de úgy tervezték őket, hogy a későbbiekben hidrogén üzemanyagcellás üzemre is átállíthatók legyenek), a nagyjából 124 m hosszú, 22 m széles és 35 m magas vízi járművek környezetvédelmi szempontból a legmodernebb technológiát képviselik.
Annak érdekében, hogy a két hajót eljuttassák az úszódokkba, a Hareket többtucatnyi szállítójárművet használt fel, melyek összesen 200 tengelysorból álltak, vagyis a teher 1600 keréken tette meg az utat. A járművek közt megtalálható volt 56 darab Goldhofer PST/SL-E modul hidrosztatikus hajtással és elektronikus kormányrendszerrel, valamint 36 darab hagyományos THP/SL modul szintén a német gyártó kínálatából.
Szintén része volt a műveletnek, hogy a hajókat bő 2 méteren át oldalirányban is kellett mozgatni. Erre azért volt szükség, hogy a dokkhoz már pontosan a megfelelő helyzetben érkezzenek meg. Míg az elektronikus kormányrendszerrel szerelt önjáró modulok irányítása egyetlen távvezérlőről volt megoldható, a hagyományos modulok kormányzásának összehangolására egy külön gépkezelőnek kellett ügyelnie. Ezzel együtt a Hareket szakembereinek mindössze 4 napra volt szükségük ahhoz, hogy a két hajót eljuttassák az úszódokkba, ahol ráadásul csak 1,5 méternyi hely maradt a két hajótest között.
A Hareket híre alapján Maép összefoglaló
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?