Komatsu WA800-8 a baumán

A Komatsu Europe bejelentette, hogy az új WA800-8 homlokrakodó működés közben is látható lesz a szakkiállításon.

2022. szeptember 26.

A gyártó szerint a vadonatúj Komatsu WA800-8 újraírja mindazt, amit a rakodógépek stabilitásáról eddig tudtunk, hogy biztonságos és kényelmes munkahelyet biztosítson a kezelőknek, míg 115 tonnás üzemi tömegéhez az alap gémkonfigurációval 20,7 tonnás terhelhetőség társul.

A lehető legkényelmesebb üzemeltetés érdekében az átdolgozott erőátvitelt és változó érzékenységű kipörgésgátlót automatikus kick-down funkció (azonnali visszaváltás padlógáznál) és fordulatszám-szabályzás egészítik ki, mialatt a hatékonyságról az áttervezett, könnyen megtölthető 11,5 köbméteres kanál is gondoskodik.

Erő, teljesítmény, hatékonyság

A Komatsu WA800-8 megfelel a legújabb európai Stage V emissziós előírásnak, melyet a cég házon belül tervezett, fejlesztett és gyártott kipufogógáz-utókezelő rendszerrel ért el.

Két részecskeszűrő, két változó geometriájú turbófeltöltő, hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszer, új motorvezérlő modulok és zárt kartergáz-elvezető rendszer gondoskodnak róla, hogy a WA800-8 AdBlue folyadék nélkül is hozza az elvárt emissziós értékeket, így az üzemeltetők hosszú évekig sikeresen vehetnek majd részt a legszigorúbb környezetvédelmi szempontokat támasztó tendereken is.

A Komatsu által alapáron kínált kanalak legnagyobbikának kapacitása eléri a 11,5 köbmétert, az áttervezett kialakítás mellett pedig a kanalak mindegyike újfajta szóródásgátlókat kapott, hogy megtöltésük könnyebb legyen, növelve a hatékonyságot és jövedelmezőséget. Ráadásul az extraerős kanálkörmök és nagyobb méretű kerékvédők csökkentik az állásidőt és az abroncsok elhasználódását, ami hozzájárul a csekélyebb karbantartási költségekhez.

Eközben az alapáron kínált raksúlymérő lehetővé teszi, hogy a kezelő 1,5 százalékos pontossággal kövesse nyomon a termelést, elkerülve a túlsúlyos teherautókat.

Az átdolgozott erőátviteli rendszernek köszönhetően a gépkezelők finoman szabályozhatják a vonóerőt, gyorsabbá válik a szerelékekkel végzett munka, valamint finomabban közelíthetők meg a teherautók rakodás közben. Ehhez kapcsolódóan a változó érzékenységű kipörgésgátló a talajviszonyok függvényében optimalizálja a vonóerőt, minimálisra szorítja le a kerekek elpörgését, vagyis végeredményben csökkenti a karbantartási költségeket.

A Komatsu SmartLoader Logic névre keresztelt, teljesen automatikus motorvezérlő rendszere mindig az alkalmazáshoz és az adott munkafázishoz igazítja a rendelkezésre álló nyomatékot. Mivel emberi beavatkozás nélkül választ a gazdaságos „Economy” és a teljesítményre optimalizált „Power” üzemmódok között, anélkül képes jelentős mértékben csökkenteni az üzemanyagfogyasztást, hogy ennek a termelékenység látná kárát.

A fejlesztés során a Komatsu nem hagyta érintetlenül az új generációs WA800-8 terhelésérzékelő hidraulikarendszerét sem, mely változó térfogatáramú szivattyúkkal oldja meg, hogy mindig rendelkezésre álljon a kívánt teljesítmény. Sőt, az átdolgozott rendszer a hidraulikaolaj alacsony hőmérsékleten tartásán túl a munka sebességére és a kedvező fogyasztásra is jó hatással van. Ha pedig a gazdaságosságról van szó, érdemes említést tenni az automatikus motorleállításról és a fülkén belüli monitoron megjelenő ECO-tippekről is.

Komatsu WA800-8

Biztonság, megbízhatóság, tartósság

Az alapoktól újragondolt ROPS/FOPS fülke tágas, strapabíró és biztonságos munkahelyet kínál, ahonnan akadálytalan kilátás nyílik a környező munkaterületre. Ha pedig leszáll az éj, a 22 LED-es fényforrást tartalmazó alapáras lámpacsomag teszi még biztonságosabbá az üzemeltetést és a karbantartást.

Szintúgy a biztonságot és a magabiztos munkát szolgálja a KomVision körkörös kamerarendszer is. 

A WA800-8 esetében a rendszert alkotó öt kamera akár felülnézeti képet is létre tud hozni a homlokrakodó környezetéről, míg az extra tolatókamera színes képe a távolságot jelző vonalakkal egészül ki a monitoron.

Annak érdekében, hogy a gépkezelő ne csak a fülkében ülve legyen biztonságban, kapaszkodók és közlekedőrácsok kerültek az ellensúlyra a könnyebb ki/beszálláshoz és karbantartáshoz, felár ellenében pedig egy hidraulikusan lenyitható lépcsőn keresztül is megközelíthető a kabin.

A biztonságos kiszolgálás érdekében a szervizesek hevedereiket a rakodógépen körben elhelyezett kikötési pontok valamelyikéhez rögzíthetik, a WA-800-8 hátsó részén megtalálható széria vészleállító kapcsolók pedig a földről is könnyen elérhetők, ha hirtelen szükség lenne rá.

A motor karbantartási pontjait a gyártó csoportokba rendezte, míg a szűrők könnyű megközelítését különféle létrák, lépcsők és kapaszkodók alkalmazásával oldották meg. Extraként rendelhető az a szervizközpont, melyen keresztül vezeték nélkül tölthetők le a Komtrax Plus rendszer adatai, valamint az olajcsere és mintavétel is egyszerűbbé válik.

Annak érdekében, hogy sűrített levegővel vagy vízzel könnyen megtisztíthatók legyenek, a hűtőket kibillenthető és megfordítható hidraulikus ventilátorral látták el, az eltömődés elkerülése érdekében pedig magukat a hűtők széles lamellákkal készülnek.

Továbbfejlesztették a hidraulikus fékrendszert is, hogy kitolódjon a fékalkatrészek élettartama, mellyel együtt a gyártó áttervezte a váz első részét és a gémrendszert is a tartósság fokozása érdekében.

Szöveg: a Komatsu Europe termékismertető felhasználásával,  fotó: Komatsu Europe

Ajánló a Magyar Építő Fórum legújabb számából


Hét év után ismét megrendezik a legnagyobb hazai építőgép-kiállítást. Tekintsünk a múltba: hogyan és mikor kezdődött a Magyarországon forgalmazott építőipari gépek bemutatása?

Az ÉBSZ Kiállításokon a gépkezelő verseny mindig nagy attrakció. Nem lesz ez másként az idei Gépshow-on sem.

Négy évtized elég volt ahhoz, hogy Kína a semmiből a világ autóipari nagyhatalmává váljon. Összeállítás arról, hogyan hódítanak a világban és Magyarországon.

Impresszum Előfizetés Médiaajánlat Adatvédelem Süti beállítások

Brand Content Kft. 2022 ©