Újabb szakasszal bővült az M44
2021. december 16.
A Lakitelek és Tiszakürt közötti szakasz átadásával Bács-Kiskun megyétől a Viharsarokig már közel 90 kilométer készült el az M44-ből.
2019 októbere óta járható az M44 gyorsforgalmi út leghosszabb szakasza (61,5 km) Tiszakürt és Kondoros között. 2020 decemberében adtuk át a Kondoros-Békéscsaba közötti szakaszt (17,6 km) az autósoknak. Majdnem napra pontosan egy év telt el, és most egy újabb rész készült el az M44-ből Lakitelektől Tiszakürtig. A 10 kilométeres szakaszon 22,5 méter koronaszélességű, 2×2 forgalmi sávos, leállósáv nélküli autóút épült.
A projekt leglátványosabb eleme az új Tiszaugi híd, amely hazánk negyedik négysávos közúti Tisza-hídja. A híd teljes hossza 556 méter, ebből a mederhíd hossza 307 méter, középső támaszköze 152 méter. Az ellipszis kapuzat miatt a híd szerkezete Európában egyedülálló.
A beruházás részeként több különszintű csomópont létesült. Tiszakürttől Lakitelek irányába haladva az első a 4515 j. Tiszakürt-Tiszainoka összekötő úti korrekcióval alkotott különszintű csomópontja, ezen keresztül biztosított a 44-es főút és az M44 gyorsforgalmi út kapcsolata is. A második különszintű csomópont a 4625 j. útnál található, Lakiteleknél. E csomópont része egy közel 110 méter hosszú négynyílású felüljáró, amely áthidalja a Szolnok-Kiskunfélegyháza vasútvonalat is. A csomópontnál új mérnökségi telep is épült.
A projekt részét képezi a 4625. j. Szolnok-Kiskunfélegyháza összekötő út M44 és 44-es főút közötti 1,5 km hosszú szakaszának megerősítése, párhuzamos kerékpárút kialakításával. Az M44 folytatásának átadásáig itt vezetik vissza az autóút forgalmát a 44-es főútra. A biztonságos közlekedés érdekében a 4625 j. út és a 44-es főút kereszteződése vasúti közlekedéssel összehangolt jelzőlámpás osztályozós csomóponttá épült át.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végezte nettó 51,3 milliárd forint értékben.
Gréderek
Amit ezekről a nagy teljesítményű gépekről tudni kell. Csorba Kázmér kalauzolja az olvasót.
Alternatív meghajtások az építőgépeknél
Ma az egyik legfontosabb iparági trend az alternatív meghajtások fejlesztése. Hibrid, elektromos meghajtás, hidrogénüzem?